Bővül az online piac… legalábbis Németországban

papir-ujsagA német lapkiadók szövetségének (BDZV) kimutatása alapján a fizetős online szolgáltatásokat kínáló újságok száma a tavalyi százhétről az év végéig várhatóan százhúszra emelkedik, és a lapkiadók már hatszáznál is több mobiltelefonos alkalmazást vezettek be. A digitális formátumban értékesített újságok (e-paper) száma az idei első negyedévben harminc százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, így 733 ezer volt, és az országos lapoknál az eladott példányok több mint tíz százaléka e-paper. A digitális üzletág egyre inkább “a növekedés motorja”, és felfutása nagyban hozzájárult ahhoz, hogy tavaly stabilizálódott a lapkiadók bevétele – jelentette ki Hans-Joachim Fuhrmann, a BDZV kommunikációs osztályának vezetője a jelentés bemutatóján. Megjegyezte, hogy az újságolvasók egyre inkább belátják, hogy “a jó újságírás az interneten is pénzbe kerül”.

Németország a legnagyobb európai piac a lapkiadás területén. A BDZV tagvállalatainak bevétele tavaly 7,76 milliárd euró volt, csupán 0,6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. 2013-ban még 4,4 százalékos volt a visszaesés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Cipőt a cipőboltból! De tablettel...

csü júl 16 , 2015
Érdekes, a legújabb technikát felhasználó cipőbolt nyílt Budapesten a Király utcában. A vásárlók nem a polcok, dobozok labirintusában bolyongva keresgél megfelelő cipőt, hanem egy iPad segítségével ismerhetik meg az árukészletet. Kizárólag azokat a cipőket látják, amelyekből biztosan van raktáron a méretükben. Az újítás ötvözi a személyes és az online vásárlás […]

Friss, ropogós