Az első fél évben 18 százalékkal nőtt a magyarországi online kiskereskedelem forgalma

online-vasarlas-shopping-kosarA magyarországi online kiskereskedelem forgalma 18 százalékkal bővült az első fél évben az előző évhez képest, és elérte a 131 milliárd forintot – közölte a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből származó adatokat a két cég. Az összegzés szerint a teljes magyar online kiskereskedelem forgalma 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal és mintegy harmadával több tranzakciós eredménnyel múlta felül az első negyedév teljesítményét.

Az online kiskereskedelemben továbbra is a műszaki cikkek voltak a legkeresettebbek, a szórakoztató elektronikai termékekből tizenegy milliárd forint bevétel származott a második negyedévben, ami csaknem 46 százalékos forgalombővülés 2015 azonos időszakához képest. A kategória növekedését a kutatók elsősorban a labdarúgó EB vásárlásösztönző hatásával indokolták, hozzátéve, hogy a harmadik negyedévben az olimpia és az iskolakezdés köré épülő kampányok hatására, várhatóan tovább erősödik a szektor. A nagyobb értékű műszaki cikkek iránti megnövekedett kereslet hatással volt az átlagos kosárértékre is, amely a nyár elején megközelítette a 11 200 forintot, szemben a 2015 nyár elején elért tízezer forintos átlaggal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.