Allyos: vásárolj okosba

Mobilalkalmazás formájában Magyarországon is elindult az Írországban bejegyzett Allyos okos közösségi piactere, ahol egyetlen dollárért lehet hozzájutni minden termékhez.

A magyar szoftver– és webfejlesztőpiac ismert szereplője, a Bigfish közreműködésével fejlesztett Allyos ezt a modellt próbálja meg átalakítani a közösségi vásárlás segítségével. Ha egy termék a rendszerben száz dollárba kerül, akkor maximum száz potenciális vásárló dönthet úgy, hogy egy-egy dollárral beszáll a vásárlásba. Ha a teljes árat összeadják, akkor a finanszírozott termék az egyiküké lesz – az, hogy pontosan kié, véletlenszerű kiválasztás útján dől el. Azonban a többieknek sem kell bánkódniuk, mert a betett pénzük nem veszik el. Úgynevezett passzív pénz (passzív indollár) keletkezik belőle, amelyet az Allyos piacterén teljes összegben levásárolhatnak kedvezményként. Az Allyos elsőként a magyar piacon vezeti be a szolgáltatását, az alkalmazás letölthető a Google Play Áruházból és az iTunes App Store-ból.

„Szerintünk többé nem lesz érdemes valamit egyedül megvásárolni. Az Allyosban a pénz értéke minimálisan a névértékével egyezik meg, de jó esély van rá, hogy annál sokkal többet fog érni” – jelentette ki Joe Bitter, az Allyos egyik alapítója és befektetője. A rendszerben az egyenlőséget pedig az időtényező beépítése valósítja meg: egy termék közösségi finanszírozásába mindenki óránként maximum egy dollárral szállhat be, és mivel a kampányok csak néhány napig futnak, senki számára sem garantált, hogy ő vásárolhatja meg az adott terméket. Ez kizárja azt, hogy egy felhasználó hátrányba szorítson másokat csak azért, mert vastagabb pénztárcával rendelkezik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.