A többség ügyel az okostelefonja biztonságára, de…

okostelefonA magyar közösségimédia-felhasználók négyötöde odafigyel az okostelefonjára telepített adat-, kamera- és mikrofonalkalmazások hozzáférésére, ezzel együtt többségük kedvezményekért cserébe kellő körültekintés nélkül tölt le speciális alkalmazásokat.

A Sophos információbiztonsági cég közleménye szerint a felmérésből az derült ki, hogy a magyar közösségimédia-felhasználók körében magas azoknak a száma, akik úgy vélik, hogy ellenőrzést gyakorolnak az okostelefonjukon tárolt adatok felett. A Sophos szakértői azonban nagyobb óvatosságra intik az embereket, amikor az adathalászat és a rosszindulatú programok különböző formáival szembesülnek. Ez egyaránt vonatkozik az e-mail-, az azonnali üzenetküldés, valamint az új alkalmazások telepítése során az okostelefonra – hívták fel a figyelmet. A kutatás szerint a válaszadók 51 százaléka telepített már alkalmazást telefonjára csak azért, mert ez volt a feltétele annak, hogy kedvezményt kapjon egy üzletben. A válaszadók esetében leginkább a felsőfokú végzettségűek, a 24-35 év közöttiek és a legnagyobb városokból érkezők tették meg ezt a lépést.

A cég szerint az üzletek által fejlesztett alkalmazások, még ha nem is jelentenek közvetlen veszélyt a készülékekre, adatokat gyűjtenek a felhasználóikról, hiszen a kedvezmény igénybevételéhez gyakran szükséges egy fiók létrehozása az e-mail cím megadásával, sőt néha több információra – így a születési dátum és a lakóhely – megadására is szükség van, továbbá a kedvezményes alkalmazások nyomon követhetik a vásárlói magatartást és a vásárlási előzményeit. A Sophos szakértői szerint érdemes meggyőződni arról, hogy az alkalmazás hiteles forrásból – például a Google Play áruházból vagy az Apple App Store-ból – származik-e, és különösen óvakodni kell az azonnali üzenetküldő szolgáltatásokon, például a WhatsAppon keresztül küldött alkalmazások letöltésére vonatkozó ajánlatoktól. A közlemény szerint a Facebookon és a Google keresőben megjelenő veszélyes linkekre is figyelni kell, ugyanis a kiberbűnözők egyre gyakrabban helyeznek el az interneten ismert alkalmazásokat imitáló hamis szoftverek hirdetését.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Végre egy index, ami tavaly tovább nőtt

csü nov 23 , 2023
Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest. A Mastercard legújabb felmérése szerint a 2020-ban bevezetett Digitális Fizetési Index (DFI) alapján 2022-ben tovább nőtt az index értéke, amely 61 pontot ért el a százból, ez három […]
Mastercard

És még ez is...