A Counterpoint Research első negyedéves jelentése szerint a mobiltelefon-értékesítés piacán a 2019 első negyedéves eladások száma még 341 millió volt, ezzel szemben az idei első negyedévben 295 millió okostelefon talált gazdára, ami 13,5 százalékos visszaesés. Ebben – a jelentés szerint – nincsen semmi meglepő. Egyrészt a készülékeket jórészt Kínában gyártják, és az ottani gyárleállások miatt csökken az eladható mobilok száma. Másrészt egy ilyen, gazdasági szempontból nehéz helyzetben az emberek és a cégek nagy része súlyosabb problémákkal küzd annál, hogy korszerűbbre cserélje mobilkészülékét. A piac húsz százalékát a Samsung uralja 59 millió eladott telefonnal, de eladási értékei 18 százalékot estek vissza. Mivel a cégnek Kínában nincs piaca, viszont az Egyesült Államokban jelentősek az érdekeltségei, így ebben a visszaesésben valószínűleg a márciusi értékesítések játszottak szerepet. A második helyen 49 millió eladott készülékkel a Huawei áll, nála 17 százalékos a visszaesés, amiben az Egyesült Államok politikai beavatkozása is szerepet játszhatott. A harmadik helyen az Apple áll, viszont a negyvenmilliós érték a tavalyi 42 millióhoz képest szinte rózsás, a visszaesés „csak” 4,8 százalékos. A cég ezzel a világ 13,6 százalékát látja el okostelefonnal – olvasható az ágazati elemzésben.
És még ez is...
-
2015. május 4.
Közel ötszázezren navigálnak a SzülinApp-pal
-
2017. augusztus 9.
A sorrend: Samsung, Apple, Huawei
-
2017. augusztus 8.
Telítődik az okostelefonpiac
-
2013. május 23.
Apple App Store: 50 milliárd alkalmazás-letöltés
-
2013. augusztus 15.
Műszaki meghibásodás: nem lehetett sms-ben autópálya-matricát venni
-
2019. április 12.
A Pál utcai fiúk nyomában: mobilapp készült a regényhez