A Takarékbank informatikai átállása kapcsán a bankcsoport ügyfeleinek töredéke fordult panasszal az Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB), amely szerint célszerű, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje – közölte a jegybank. Tájékoztatásuk szerint a Takarékcsoport mintegy 1,1 millió ügyféllel rendelkezik. A jegybank ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben negyven – tíz e-mailes és harminc telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett az informatikai átállással kapcsolatban. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti – írták. A jegybank az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről is folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a hitelintézettől. A Takarékbankkal folytatott egyeztetések, tárgyalások során az MNB felügyelési eszközeivel ösztönözte és támogatta a problémák mielőbbi helyreállítását az ügyfelek informatikai kiszolgálása érdekében. A Takarékbank az MNB-nek küldött jelzései szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani – tették hozzá. Az MNB rámutatott, hogy a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett, akár több tucatnyi it-rendszert érintő rendszercsere során a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet.
És még ez is...
-
2020. február 27.
Az EFISZ alapító tag lett az EDFÁ-ban
-
2022. február 22.
Rekordokat döntött tavaly a kockázatitőke piac
-
2017. február 2.
Buxa: a legígéretesebb magyar Fintech megoldások II.
-
2021. május 31.
Megvannak az MVM EDISON startup verseny nyertesei I.
-
2021. február 14.
Az MKB Bank megújította androidos mobilfizetési szolgáltatását
-
2020. július 13.
Adózói életút: mindent tudni fog mindenkiről az adóhatóság