Az MNB bagatelizálja a Takarékbank informatikai átállásának anomáliáit

A Takarékbank informatikai átállása kapcsán a bankcsoport ügyfeleinek töredéke fordult panasszal az Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB), amely szerint célszerű, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje – közölte a jegybank. Tájékoztatásuk szerint a Takarékcsoport mintegy 1,1 millió ügyféllel rendelkezik. A jegybank ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben negyven – tíz e-mailes és harminc telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett az informatikai átállással kapcsolatban. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti – írták. A jegybank az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről is folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a hitelintézettől. A Takarékbankkal folytatott egyeztetések, tárgyalások során az MNB felügyelési eszközeivel ösztönözte és támogatta a problémák mielőbbi helyreállítását az ügyfelek informatikai kiszolgálása érdekében. A Takarékbank az MNB-nek küldött jelzései szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani – tették hozzá. Az MNB rámutatott, hogy a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett, akár több tucatnyi it-rendszert érintő rendszercsere során a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Digitális játékpedagógiai stúdiót adtak át a győri egyetemen

hét nov 11 , 2019
Digitális játékpedagógiai stúdiót adtak át péntek délután a győri Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János karán. Pongrácz Attila, a kar dékánja elmondta, hogy a stúdiót egy olyan szakmai műhelynek álmodták meg, ahol a legókkal játszva játékosan lehet tanulni és közösségteremtő módon alkotni. A hallgatók és a gyermekek a teremben a […]

Friss, ropogós