A BrandZ Top 100 tanulmány idén épp tizedszer készült el. Elemezve a márkák tízéves pályafutását a rangsorban, kiderül, hogy az európai márkák helyzete stagnál, míg a kínai márkák erősödnek az amerikai márkák pedig visszatértek korábbi pozíciójukba. A kínai márkák száma 2006 óta 1-ről 14-re emelkedett a listán, 1004 százalékos márkaérték növekedéssel. Az amerikai márkák értéke az elmúlt évben 19 százalékkal, míg az elmúlt tíz évben 137 százalékkal emelkedett. Ehhez képest Európa jelenleg csak 24 résztvevővel jelenik meg a rangsorban (2006-ban 35 európai eredetű márka volt a rangsorban), amelyek összesített értéke 9,3 százalékkal csökkent egy év leforgása alatt. A legtöbb kieső európai márkát valamelyik kínai márka taszította le a százas listáról. Az elmúlt tíz évben, a Top 100 márkából álló „részvényportfólió” azt mutatja, hogy a részvények árfolyama több mint háromszorosára emelkedett az MSCI World Index-hez képest és csaknem kétharmaddal magasabb, mint az S&P500.
És még ez is...
-
2016. június 17.
IKT-konferencia: Európa nagyot léphet előre
-
2018. november 15.
Gondok az Invitel-Digi felvásárlással
-
2015. október 13.
Mikrohullám: gigaüzlet az iskolák bekötése
-
2012. november 14.
Szijjártó: stratégiai együttműködés az it-cégekkel
-
2018. június 11.
Egyre népszerűbbek a videójátékok
-
2015. július 22.
Elindult a babapo webáruház