Két évvel ezelőtt még csak vágyálom volt, most kezd valóra válni: a fizetős internetes hírszolgáltatásból elkezdett csordogálni a jövedelem. A sikeren felbuzdulva a The New York Times (NYT) bejelentette, hogy a felére csökkenti ingyenesen hozzáférhető tartalmait, s a példát követve mind több napi- és hetilap köti díjhoz cikkeinek egy részét. A lap mostanra 454 ezerre növelte digitális előfizetőinek számát (az év elején még csak 390 ezer volt). A NYT példája ragadós: a Gannett, az Egyesült Államok legnagyobb lapkiadója elhatározta, hogy – a USA Today kivételével – 82 lapjánál vezet be számlálóalapú fizetőrendszert. Hasonlóképpen gondolkodik a The Los Angeles Timest és a Chicago Tribune-t megjelentető Tribune Company is. A Market Watch gazdasági hírportál úgy tudja, hogy az amerikai lapok tíz százaléka már díjat számít fel egyedi látogatóinak, és Ken Doctor, az Outsell piacelemző cég vezető szakértője szerint ez az arány az év végére elérheti a 20 százalékot is. Mike Jenner, a Missouri Újságíró-iskola professzora úgy véli, hogy noha a kiadók egy része még mindig „talált pénzként” kezeli a fizetőkapun át befolyt jövedelmeket, az újságok ingyenes online hírszolgáltatásának „napjai meg vannak számlálva”.
És még ez is...
-
2012. december 20.
Karácsonyi vásárlási láz a neten
-
2014. június 18.
KSH: uniós átlag alatt van az internetellátottság
-
2023. január 31.
A magyar társadalom 15,9 százaléka nem internetezik
-
2021. október 12.
Új podcast platformot indít a Magyar Telekom
-
2019. április 19.
Elindul Európában az LG 5G-képes csúcstelefonjának forgalmazása