Az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint, a hazai internetezők 39 százaléka attól tart, hogy egyáltalán nem kapja meg a megrendelt terméket, vagy nem olyan minőségben, mint azt elvárja. A magyar felhasználók netes vásárlási szokásait vizsgáló felmérésből az is kiderül, hogy 34 százalék azok aránya, akik nem bíznak az online eladókban. A kutatás során továbbá a megkérdezettek 44 százaléka említette, hogy nem bízik a weben vásárolható árucikkek minőségében. A hazai internetezők 55 százaléka az ügylet virtuális jellege miatt utasítja el az online vásárlást, vagyis azért, mert nem lehet kézbe venni a termékeket, 31 százalékuk pedig bevallottan igényli a személyes kontaktust. A visszatartó okok között a harmadik helyen a személyes adatok kezelésével kapcsolatos aggodalmak állnak, ezt a Medián felmérése során az internetezők 39 százaléka említette visszatartó erőként. A megkérdezettek 30 százaléka egyelőre bizalmatlan a kártyás vásárlással szemben, és attól, fél, hogy visszaélhetnek a fizetéshez megadott kártyaszámával, 22 százalékuk pedig nem rendelkezik erre alkalmas bankkártyával. A legtöbben továbbra is az áru kézhezvételekor, utánvéttel történő fizetést részesítik előnyben: a kutatást megelőző 12 hónapban az online vásárlók 73 százaléka fizetett így.
És még ez is...
-
2015. május 15.
Soha nem látott díjeső az Invitel InnoMax pályázatán
-
2015. július 26.
Az OGA örül a Lenovónak
-
2013. október 16.
A sikerágazat közpénzre áhítozik
-
2015. április 21.
Csehszlovákia: a DBH Group erősít
-
2013. szeptember 24.
Csapás a kínai gazdaságra: a Taobao fellép a hamisítás ellen
-
2018. február 24.
Kínában terjeszkedik az NNG magyar autóipari szoftverfejlesztő