A bizalom hiánya hátráltatja az online vásárlást

Az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint, a hazai internetezők 39 százaléka attól tart, hogy egyáltalán nem kapja meg a megrendelt terméket, vagy nem olyan minőségben, mint azt elvárja. A magyar felhasználók netes vásárlási szokásait vizsgáló felmérésből az is kiderül, hogy 34 százalék azok aránya, akik nem bíznak az online eladókban. A kutatás során továbbá a megkérdezettek 44 százaléka említette, hogy nem bízik a weben vásárolható árucikkek minőségében. A hazai internetezők 55 százaléka az ügylet virtuális jellege miatt utasítja el az online vásárlást, vagyis azért, mert nem lehet kézbe venni a termékeket, 31 százalékuk pedig bevallottan igényli a személyes kontaktust. A visszatartó okok között a harmadik helyen a személyes adatok kezelésével kapcsolatos aggodalmak állnak, ezt a Medián felmérése során az internetezők 39 százaléka említette visszatartó erőként. A megkérdezettek 30 százaléka egyelőre bizalmatlan a kártyás vásárlással szemben, és attól, fél, hogy visszaélhetnek a fizetéshez megadott kártyaszámával, 22 százalékuk pedig nem rendelkezik erre alkalmas bankkártyával. A legtöbben továbbra is az áru kézhezvételekor, utánvéttel történő fizetést részesítik előnyben: a kutatást megelőző 12 hónapban az online vásárlók 73 százaléka fizetett így.

Ez is érdekes

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.