Magyarországon az online apróhirdetés megjelenése és előretörése a nemzetközi trendeknek megfelelően, de némi fáziskéséssel ment végbe. Az online apróhirdetési piac kétharmadát vertikális szegmenseket lefedő, adott területre fókuszáló oldalak sajátították ki, az általános kínálatú apróhirdetési portálok térnyerésére csak az elmúlt három évben került sor. Az eNET–BCE napokban közzétett kutatása arra is rámutatott, hogy a vegyes kínálatú oldalak térnyerésével a felhasználók tömegesen váltottak az ingyenes és lényegesen egyszerűbb használatot biztosító apróhirdetési oldalakra. Ezt támasztja alá a Medián által elvégzett kutatás is, amely szerint az online apróhirdetési oldalak legnagyobb előnye az aukciós oldalakkal szemben (az internetezők 54 százaléka szerint) az ingyenességük. Fontos tényező az is, hogy ezeken az oldalakon egyszerűbbek a tranzakciók (vásárlás, hirdetésfeladás), ezt a kutatás során megkérdezettek 33 százaléka emelte ki. Az internetes apróhirdetési oldalak előnyei között említette az internetezők 29 százaléka, hogy regisztráció nélkül lehet vásárolni.
És még ez is...
-
2016. január 15.
Nyolcszorosára nőtt az Uber felhasználóinak száma tavaly
-
2014. június 27.
Beetet a Barion
-
2014. július 9.
Háromszázmillióval lesz olcsóbb a KAFIR
-
2016. június 11.
Külföldi webshopok támadják a magyar webáruházakat
-
2019. április 13.
Több mint duplájára nőtt az Alza.hu forgalma tavaly
-
2013. október 15.
Eladósorban a cseh Telefónica