Üzlet: a “felhő mestereké” a jövő

Egy friss felmérése szerint feltörekvőben van egy új vállalati réteg, az úgynevezett „felhő mesterek” csoportja, akik a felhőszolgáltatások előnyeit kihasználva komoly előnyre tesznek szert a piaci versenyben.

A globális felmérésből kiderül, hogy a haladó szemléletű vállalatok egy nemrég megjelent, kisebb csoportja, az úgynevezett „felhő mesterek” olyan szintű fejlettséget értek el a felhőszolgáltatások terén (átlagosan hetven százalék vagy annál is több alkalmazásukat emelték a felhőbe), hogy teljesítményük jóval meghaladja versenytársaikét. A felmérés szerint a válaszadók 12 százalékát jelentő „felhő mesterek” sokkal inkább az adatokra támaszkodnak, innovatívabbak, továbbá az ügyféligényekre is sokkal gyorsabban, relevánsabb és agilisebb módon tudnak reagálni. A „felhő mesterek” a legnagyobb növekedést érték el a teljesítmény és a versenyképesség terén. Ezek a vállalatok képesek maguk mögött hagyni versenytársaikat, ezzel jelentősen megosztva az iparágakat, amelyekben működnek.

A lemaradók szimplán próbálnak felzárkózni, annak ellenére, hogy többségük rendelkezik felhő stratégiával és annak bevezetése folyamatban van vállalataiknál. Érdekes módon a megkérdezett it-szakemberek több, mint harmada (35 százalék) állította, hogy teljesen kiforrott és nagyrészt bevezetett felhő stratégiával rendelkezik, közülük viszont csupán 18 százalék sorolható a „felhő mesterek” táborába. Ez az arány jól mutatja a különbséget a között, hogy a vállalatok mit állítanak magukról, és hogy valójában miként működnek. Magáról a felhő stratégiáról még többen (43 százalék) állították, hogy jól haladnak annak bevezetésével, ezzel szemben a válaszadók ötöde arról számolt be, hogy a felhő stratégia fejlesztéssel még gyerekcipőben járnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Állítólag jelentősen nőtt az online kereskedelem

hét febr 12 , 2018
ShareTweetPinShareJelentősen nőtt az online kereskedelem aránya Magyarországon – állítja Csath Magdolna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára. A közgazdász szerint mind többen vásárolnak az interneten Magyarországon is, ugyanakkor a kiskereskedőkre még mindig az jellemző, hogy távol maradnak a világhálótól, nem ott kínálják eladásra termékeiket. Rámutatott: a helyi piacok általában szűknek mondhatók, ezért […]

És még ez is...