A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok között évek óta szerepelnek az okostelefonok, táblagépek, televíziók és házimozi rendszerek, amelyekre a gyártók és forgalmazók jellemzően egy-két év garanciát vállalnak. A Generali Biztosító kutatása szerint azonban a tulajdonosok 81 százalékával előfordult már, hogy elektronikai berendezése a garanciaidőn túl hibásodott meg. De a szerviz a garanciaidőn belül is visszautasíthatja a garanciális javítást például, ha a készülék „folyadék által sérült”, pedig az egyik leggyakoribb meghibásodási ok a Generali felmérése szerint, hogy vízbe ejtik a készüléket. A biztosító kutatásából kiderül, hogy az elektronikai termékek rendkívül könnyen megrongálódnak: az okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal rendelkezők negyedével előfordult már, hogy zsebben vagy táskában hordva megkarcolódott a készülékük. Szintén gyakori eset – a megkérdezettek 14 százalékával előfordult már –, hogy leejtik a készüléket, így az eltörik, megreped, vagy a kijelzője törik be. A lehetséges sérülések ellenére a felnőtt lakosság csupán elenyésző része rendelkezik valamilyen speciális kiegészítő vagyon- vagy ingóságbiztosítással, holott például a lakásbiztosítás mellé köthető Házőrző Smart kiegészítő biztosítással akár öt évre növelhetjük a karácsonyra kapott okostelefonunk vagy szórakoztatóelektronikai berendezéseink biztosítási védelmét.
És még ez is...
-
2013. október 13.
Az okostelefonok védtelenek
-
2014. augusztus 13.
A Szigeten mutatják be a „Jeles” alkalmazást
-
2015. február 1.
A magyarok többsége fittyet hány az okostelefóniára
-
2015. június 9.
Vodafone: most lesz csak igazán jó a Balatonnál netezni
-
2013. október 10.
Dizájnos az Acer Liquid Z3 okostelefon
-
2014. március 8.
Már 200 millió LTE előfizető van