A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok között évek óta szerepelnek az okostelefonok, táblagépek, televíziók és házimozi rendszerek, amelyekre a gyártók és forgalmazók jellemzően egy-két év garanciát vállalnak. A Generali Biztosító kutatása szerint azonban a tulajdonosok 81 százalékával előfordult már, hogy elektronikai berendezése a garanciaidőn túl hibásodott meg. De a szerviz a garanciaidőn belül is visszautasíthatja a garanciális javítást például, ha a készülék „folyadék által sérült”, pedig az egyik leggyakoribb meghibásodási ok a Generali felmérése szerint, hogy vízbe ejtik a készüléket. A biztosító kutatásából kiderül, hogy az elektronikai termékek rendkívül könnyen megrongálódnak: az okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal rendelkezők negyedével előfordult már, hogy zsebben vagy táskában hordva megkarcolódott a készülékük. Szintén gyakori eset – a megkérdezettek 14 százalékával előfordult már –, hogy leejtik a készüléket, így az eltörik, megreped, vagy a kijelzője törik be. A lehetséges sérülések ellenére a felnőtt lakosság csupán elenyésző része rendelkezik valamilyen speciális kiegészítő vagyon- vagy ingóságbiztosítással, holott például a lakásbiztosítás mellé köthető Házőrző Smart kiegészítő biztosítással akár öt évre növelhetjük a karácsonyra kapott okostelefonunk vagy szórakoztatóelektronikai berendezéseink biztosítási védelmét.
És még ez is...
-
2023. október 2.
Már csak két nap, és érkeznek a Xiaomi új modelljei
-
2019. május 26.
Huawei: az okostelefonjaink minden funkciója működik… egyelőre
-
2012. szeptember 3.
Jön az LG Optimus G
-
2013. március 12.
Nielsen: az olcsót keresik a magyarok
-
2021. május 17.
Realme: gyorsulás a végtelenbe, s tovább…
-
2016. szeptember 16.
Gigantikus Xperia XZ előrendelési akció