A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok között évek óta szerepelnek az okostelefonok, táblagépek, televíziók és házimozi rendszerek, amelyekre a gyártók és forgalmazók jellemzően egy-két év garanciát vállalnak. A Generali Biztosító kutatása szerint azonban a tulajdonosok 81 százalékával előfordult már, hogy elektronikai berendezése a garanciaidőn túl hibásodott meg. De a szerviz a garanciaidőn belül is visszautasíthatja a garanciális javítást például, ha a készülék „folyadék által sérült”, pedig az egyik leggyakoribb meghibásodási ok a Generali felmérése szerint, hogy vízbe ejtik a készüléket. A biztosító kutatásából kiderül, hogy az elektronikai termékek rendkívül könnyen megrongálódnak: az okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal rendelkezők negyedével előfordult már, hogy zsebben vagy táskában hordva megkarcolódott a készülékük. Szintén gyakori eset – a megkérdezettek 14 százalékával előfordult már –, hogy leejtik a készüléket, így az eltörik, megreped, vagy a kijelzője törik be. A lehetséges sérülések ellenére a felnőtt lakosság csupán elenyésző része rendelkezik valamilyen speciális kiegészítő vagyon- vagy ingóságbiztosítással, holott például a lakásbiztosítás mellé köthető Házőrző Smart kiegészítő biztosítással akár öt évre növelhetjük a karácsonyra kapott okostelefonunk vagy szórakoztatóelektronikai berendezéseink biztosítási védelmét.
És még ez is...
-
2016. február 8.
Már-már 5G: csodás új Ericsson megoldások
-
2017. május 10.
Online is egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyás ügyfelek
-
2012. október 18.
A Kúriához fordult a Vodafone
-
2016. augusztus 4.
Lefulladt az okostelefon-piac
-
2018. december 6.
Megkönnyebbülhetnek a Magyar Telekom mobilinternet-előfizetői
-
2016. február 17.
X-akták: jönnek az LG új X sorozatú okostelefonok