Éhgyomorral ne dolgozzunk, avagy tápanyagok, amelyek elengedhetetlenek a rendszergazdáknak I.

rendszergazdaNem csak a rendszergazdai munkára alkalmas kényelmes, ám strapabíró öltözékre, vagy éppenséggel egy megfelelően felépített munkatervre, de sok egyéb szempontra is szükséges odafigyelni a lehető leghatékonyabb munkavégzés elérése érdekében.

Számítógépszerelés közben a szervezet fokozott igénybevételnek van kitéve, bizonyos időtartamig, bizonyos intenzitással terhelés éri a testet fizikálisan és mentálisan egyaránt. Rendszeres munkavégzés esetén bizonyos tápanyagok elengedhetetlenek. Érdemes munka előtt egy-két órával lassú felszívódású, stabil vércukorszintet eredményező ételeket, élelmiszereket fogyasztani. Ezek elsősorban a lassú felszívódású, alacsony glikémiás terhelést adó szénhidrátok, mint például a basmati rizs, esetleg magas rosttartalommal bíró tésztaféleségek, ha péksütemény, akkor az kovászolt legyen, de zöldségek, hüvelyesek (nem félreérteni!) is jó választás lehetnek.

Ezek segítségével energizálhatjuk a testünket a meló időtartamára, de az emésztési folyamatok java része már lezajlik a munka megkezdésének idejére, így az emésztési folyamat nem von el energiát a szereléstől/adminoisztrálástól és diszkomfort érzésünk sem lesz a feladatok megoldása folyamán, amit egy esetleges korgó, vagy teli gyomor okozhat a rosszul táplálkozó rendszergazdának. A szénhidrát raktárak minimális feltöltése munka előtt kritikus fontosságú a minőségi teljesítményhez. Éppen ezért a túlsúlyos informatikusoknak sem ajánlható az éhgyomros munkavégzés. Így enmcsak csökken a hatékonyság, de a rendszeradminisztrátor szervezetének működésében is zavarok léphetnek fel. A megfelelő minőségű szénhidrát bevitelen túl a megfelelő minőségű fehérjebevitelre is érdemes odafigyelni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.