Spanyolország 1,2 millió euróra büntette a Facebookot

A spanyol adatvédelmi hatóság (AEPD) 1,2 millió euróra (367 millió forint) büntette a Facebookot a felhasználók adatainak engedély nélküli reklám célú felhasználása miatt — közölte döntését a hatóság.

A szervezet szerint a közösségi oldal “súlyos és nagyon súlyos módon” több rendben is megsértette a spanyol adatvédelmi törvényt, a felhasználókról különleges adatokat, vagyis ideológiai, vallási hovatartozásra, nemi orientációra, személyes ízlésre valamint internetes keresési szokásokra vonatkozó információkat gyűjtött. Az AEPD indoklásában kifejtette, hogy a Facebook minderről nem tájékoztatta megfelelően a felhasználókat, akiknek ehhez nem szerezte meg az “egyértelmű, konkrét és tájékozott” beleegyezését sem. A hatóság szerint a Facebook felhasználói adatokra vonatkozó tájékoztatása “általános és kevéssé világos” kifejezéseket tartalmaz, és a felhasználókat védtelenül hagyja, mert egy átlagos technológiai ismeretekkel rendelkező személy számára nem derült belőle, hogy mi történik az adataival.

A hatóság rámutatott: a cookie-k használatával az adatgyűjtés nemcsak a Facebookon történik, hanem más oldalakon is, amelyeken elérhető a Facebook “Tetszik” gombja. Ráadásul ezeken keresztül olyan személyek böngészési szokásairól is információt szereznek, akik nem tagjai a közösségi oldalnak. Az AEPD kifogásolta azt is, hogy a törölt Facebook-felhasználó adatait 17 hónapig megőrzi a cég. Spanyolország, hasonlóan Franciaországhoz, Belgiumhoz, Németországhoz és Hollandiához azután indított adatvédelmi eljárást a közösségi oldallal szemben, hogy 2015 áprilisában a leuveni egyetem vizsgálata kiderítette: nem regisztrált személyeket internetes tevékenységét is nyomon követi a Facebook.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Három konkurensét vette meg idén nyáron a Szallas.hu

sze szept 13 , 2017
A kedvezményes szálláscsomagok online piacán vásárolt fel három céget a Szallas.hu csoport: a 2017. augusztus 31-ével záródó akvizíciók keretében a csakutazas.hu, a nemaradjle.hu és a sporoljvelem.hu oldalak kerültek a cég tulajdonába. Az augusztus végén lezárult tranzakciókban a Szallas.hu a diszkontáras közvetítői piac három szereplőjét vette meg, amelyek 2016-ban együttesen közel […]
Forint

Friss, ropogós