NGM: jövőre búcsúzhatunk a számlatönbtől

Jövőre debütálhat a gazdaságfehérítés újabb állomása, az online számlázás: a számlázó programok használata esetében 2018. július 1-jétől lesz kötelező az online adatszolgáltatás, amit az adózók már az idén július 1-jétől tesztelhetnek – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium az MTI-vel.

Hangsúlyozták: a tárca célja az, hogy az új rendszer a lehető legkisebb adminisztrációval járjon, rendkívül egyszerűen legyen működtethető, és a tesztelésére a vállalkozásoknak elegendő idejük maradjon. Az online számlázással, vagyis a számlázó programok online adatszolgáltatásával gyakorlatilag a vállalkozók teljes forgalmára rálát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a kockázatelemzők az adatok összegzését követően azonnal kiszűrik a csalárd cégeket. A tisztességes vállalkozások nemcsak újabb megrendeléseket nyerhetnek a csalások visszaszorulásával, hanem egyszerűsítést is, hiszen a rendszerrel érintett számláknál megszűnne a számlákra vonatkozó tételes áfa nyilatkozattételi kötelezettség, ami csökkenti az adminisztratív terheket – emeli ki az NGM közleménye.

A tárca az éles indulás előtt megfelelő felkészülési időt kíván biztosítani a gazdasági szereplőknek: 2018. július 1-jétől lesz kötelező számlázó programok használata esetében az online adatszolgáltatás, az idén július 1-jétől az adózók tesztelhetik ezt, tehát a tételes áfa adatszolgáltatásra vonatkozó szabályok egyelőre változatlanok maradnak. Így nem változik az sem, hogy adatot a legalább 1 millió forint áthárított adót tartalmazó számlák tekintetében kell kötelezően szolgáltatni – áll a közleményben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Invitel: így növelhetik a kkv-k az ügyfeleik lojalitását II.

vas ápr 30 , 2017
ShareTweetPinShareA lojális ügyfelek hosszútávon biztosítják egy cég sikeres működését, miközben az elégedettségük nagy valószínűséggel újabb vásárlókat is hozhat. Ezzel szemben a mindennapi feladatok ellátása mellett az ügyvezetőknek sokszor csak kevés idejük jut arra, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak rájuk. Az Invitel összegyűjtött 6+1 jótanácsot, amelyeket megfogadva a kisvállalatok növelhetik ügyfeleik lojalitását. […]

És még ez is...