Nem leányálom multinak dolgozni

FeherMartonÉrdekes, őszinte bejegyzést írt Fehér Márton a multinacionális cégekkel kapcsolatos munkatapasztalatairól. Az Online Marketing Akadémia társalapítóját kérdeztük.

– Tapasztalatai szerint a multik között milyen arányban találhatók meg a derék, korrekt cégek, és milyenben azok, amelyeknél az Ön által leírt anomáliák a jellemzőek?
– A blogbejegyzéssel semmiképp sem szerettem volna általánosítani. Mert van ilyen is és olyan is. De aki még nem tapasztalta meg, hogy időnként milyen körülményes dolog nagyvállalatnak dolgozni vállalkozóként, az nem is sejtheti milyen fölöslegesnek tűnő köröket kell futnia időnként. Erre szerettem volna rávilágítani. Egyébként, hogy a kérdésre is válaszoljak, eddigi pályafutásom alatt több, mint ötven százalékos azoknak a multiknak az aránya, ahol valamiféle problémával találkoztam.

– Van-e valamilyen jele, amikor kapcsolatba kerül egy multival, hogy melyik csoporthoz tartozhat?
– Minden multicég kicsit túldokumentált, ami érthető is, hiszen mindenre legyen bizonyíték, legyen korrektül adminisztrálva satöbbi. Ezt el kell fogadni. Azt a nagyvállalatot tartom korrektnek, amelyiknél egyértelmű tájékoztatást adnak a partnernek, hogy mi fog történni és mit kell tennie, hogy szabályos legyen az együttműködés és a vállalat munkatársai a tőlük telhető módon segítenek “beilleszkedni” egy új partnernek. Sok múlik a kapcsolattartókon. Sőt inkább a nagyvállalatoknál dolgozó munkatársakon múlik, hogy együttműködni szeretnének vagy a cége mögé bújva utasításokat osztogatni és szabályokra hivatkozva kifogásokat keresni. Tehát én mindig az emberi oldalát próbálom fürkészni. Ha sikerül jó kapcsolatot kialakítani azokkal az emberekkel, akikkel együtt fogunk dolgozni, akkor minden probléma egy megoldandó feladattá szelídül.

– Mennyi multi ügyféllel volt kapcsolata, és mennyinek dolgoznak most?
– Korábban nagyjából harminc nagyvállalatnak dolgoztam már huzamosabb ideig különböző online marketing projekteken, de az Online Marketing Akadémia oktatásain ennél lényegesen több nagyvállalat munkatársai vettek már részt. Számos ügynökségnek is tartunk tréningeket, ott is közvetve ugyan, de kapcsolatba kerülünk a multikkal kapcsolatos anomáliákkal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A Cisco előrejelzése a mobil adatforgalomról IV.

pén febr 21 , 2014
A Cisco Visual Networking Index globális mobil adatforgalomra vonatkozó 2013-2018-as előrejelzése szerint az okos-eszközök globálisan teret nyernek: 2018-ra okostelefonokon, laptopokon és táblagépeken bonyolítják majd a világ mobil adatforgalmának 94 százalékát. 2018-ra a gép-gép (m2m) adatforgalom a világ teljes mobil adatforgalmának öt százalékát fogja kitenni. Az egyszerű, csak hanghívásra alkalmas telefonkészülékek […]
telefon

Friss, ropogós