Már látjuk, mit rontottunk el

Lencse Máté
Lencse Máté

Az ELTE PPK oktatóját és doktorandusz hallgatóját, Lencse Mátét az „Önkéntesek a minőségi integrációért” című pályázatával választották a 2013/14-es év Főállású Angyalává, mely minőségben idén szeptemberig koordinátorként segíti az Igazgyöngy Alapítvány Told községben folytatott munkáját. A Vodafone angyalát tapasztalatairól kérdeztük.

— Hogyan kezdődött, az önkéntes munka, és Konkrétan milyen tevékenységet végez az alapítványban?
— L. Ritók Nóra hívott meg 2012-ben, hogy nézzem meg közelebbről, hogy mit csinálnak, nagyjából attól kezdve segítem önkéntesként az alapítvány munkáját. Legfontosabb feladatom a toldi tanulástámogató és kompetenciafejlesztő projekt vezetése, a munkába bevont önkéntesek koordinálása. Az alapítvány fő feladata a hátrányos helyzetű gyerekek társadalmi integrációjának segítése, amit számos programon keresztül igyekeznek elérni. Az egyik ilyen program a mélyszegénységben élő gyerekek és családjaik esélyegyenlőségnek megteremtésére irányul, aminek egyik fontos eleme, hogy az interneten keresztül önkéntesek segítenek a gyerekeknek a tanulásban. Az alapítvány szerint bizonyos problémákat pusztán az iskolán belül már nem lehet megoldani, azonban az önkéntes munkával támogatott iskolán kívüli tanulás, fejlesztés eredményeképpen változások érhetők el.

— Az angyalsága ideje alatt milyen tapasztalatokat szereztek?
— Azt már látjuk, hogy mit rontottunk el az elején, megtanultuk, hogy hogyan lehet bevonni a gyerekeket a közös munkába és az online tanulásba. Ma már tudjuk, hogy sokkal erősebben kell arra összpontosítanunk, hogy megtaláljuk azokat az egyéni igényeket, amelyekkel érdemes és lehet is foglalkoznunk. Arra ugyan számítottunk, hogy az online tanulásra fogékonyak a gyerekek, de azt hittük, hogy csak az “idősebbekkel” lehet majd így foglalkozni, kiderült azonban, hogy a hét-nyolc évesek is képesek akár egy órát is odafigyelni ebben a formában is a tanárra. Persze a jelenlét is nagyon fontos, amit nem is szeretnénk elengedni, hiszen nyáron is nagyon sokat jelent, ha a gyerekeknek értelmes programok állnak a rendelkezésükre az utcán való csatangolás helyett.

– Lehet azt mondani, hogy bizonyos mértékig olyan feladatotokat végeztek, amit a közoktatásnak kellene?
– Persze. Nem véletlen, hogy ennyi civil szervezet létezik pedagógiai profillal. Sok olyan térség van ma Magyarországon, ahol a problémák annyira összetettek, hogy az iskola önmagában nem tud megfelelő támogatást nyújtani még a tanuláshoz sem. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem is lenne feladata. Mi viszont most csak azt nézzük, hogy mi az amiben tudunk segíteni és azt megpróbáljuk jól csinálni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Újabb intelligens POS nyomtatók az Epsontól

ked jún 24 , 2014
Az Epson a TM-H6000IV-DT készülék bemutatásával bővítette intelligens, felhőalapú eladótéri (POS) nyomtatócsaládját. „A web-alapú rendszerek folyamatos fejlesztésével a TM-DT termékvonal kínálata is növekszik. Felgyorsítjuk a felhőszolgáltatások felé történő áttérést, mivel ez költséghatékonyabb és centralizált megoldást kínál. A TM-DT sorozat nyomtatói pc nélkül is képesek POS alkalmazásokat vezérelni vagy futtatni” – […]
Nyomtató

Friss, ropogós