Közel háromszor többet költünk kommunikációra, mint a gazdag luxemburgi állampolgárok

Az uniós háztartások tavaly több mint kétszázmilliárd eurónyit költöttek telefonálásra és postai szolgáltatásra, ami az EU GDP 1,3 százalékának felel meg. Magyarországon a kommunikációs költségek meghaladják az uniós átlagot – derül ki az Eurostat friss felméréséből. Tavaly uniós szinten a háztartások összkiadásában 2,3 százalékot képviseltek a kommunikációra fordított kiadások. (A felmérés a kiadások közé sorolja még a telefax berendezések és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások díját is.) A költések szintje, mint azt a mellékelt ábra is szemlélteti, tagországonként jelentős eltérést mutat. A kommunikációra fordított kiadás tavaly Bulgáriában volt a legnagyobb 4,8, második helyen áll Görögország 4,4, Románia 4,1 és Horvátország 4 százalékkal. Magyarország a hatodik a sorban 3,3 százalékos költési aránnyal, ami egy százalékponttal magasabb az uniós átlagnál. A legkevesebbet, 1,3 százalékot a luxembourgi háztartásoknak kell ilyen célokra fordítani, őket követik a britek 1,6, majd 1,9-1,9 százalékkal Dánia és Ausztria.

A felmérés tíz éves időtávban is vizsgálta a kommunikációs költések alakulását, megállapítva, hogy a háztartási kiadások összes tétele között uniós szinten a postai és a telefonköltségek csökkentek a legnagyobb mértékben. Míg 2008-ben ezek a tételek adták a teljes háztartási büdzsé 2,8 százalékát, 2018-ban már csak a 2,3 százalékát, ami fél százalékpontos mérséklődést jelent. Magyarországon nem érte el az uniós átlagot az ilyen irányú kiadások mérséklődése, de nem sokkal maradt el tőle a -0,4 százalékponttal. Nálunk 2008-ban a háztartások kiadásában még 3,7 százalék volt a kommunikációs költség. Nem így Romániában, ahol az elmúlt tíz év alatt két százalékponttal drágultak a telefonálásra és a postai szolgáltatásokra fordított kiadások. Ezek 2008-ban még alig a 2,1 százalékát adták a teljes háztartási büdzsének. Három további tagállamban nőttek még a kiadások, de ennél jóval kisebb mértékben Litvániában +0,5, Svédországban +0,4 és Horvátországban +0,2 százalékponttal — írja a digitrendi.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ünnepi tévécsatornával kedveskedik a Vodafone

sze dec 25 , 2019
A karácsonyi időszakban ismét meglepetésekben részesülnek a UPC ügyfelei a Vodafone és a Paramount Channel jóvoltából: a Paramount karácsony elnevezésű, különleges ünnepi csatorna három napon át lesz elérhető a Vodafone-UPC digitális tv-előfizetéssel rendelkező ügyfelei számára. A reklámmentes tévécsatorna december 24. és 26. között kínál közkedvelt filmeket és sorozatokat minden korosztály […]
televízió

És még ez is...