Internetjog 2015: brutális változások várhatók II.

taxixAz Uber jelenség
Ma Budapesten reális lehetőség, hogy amikor haza akarunk menni egy buliból, akkor valamelyik mobil appos “taxiszolgáltatást” választjuk, például az Uber, vagy a Wundercar. Mivel az Uber egyik tulajdonosa a Google Venture, így az Uber üzleti stratégiája pont arra alapul, mint a Google-é az online reklámozásban: agresszív marketing; a helyi szabályozás figyelmen kívül hagyása az első, növekedési fázisban; a bevételek nem a helyi leányvállalatokba folynak be, hanem kontinensenként/régiónként egy “adóparadicsomba” (például Írország); a felhasználóbázis felduzzadása után után megkerülhetetlenné válik; a végén maguk a felhasználók követelik a jogszabályoknak a Google működéséhez történő igazítását.

S valóban, 2015-re összeállt a színpad egy ütős darabhoz, Budapesten is jöhet az Uber forradalom: az okostelefonok száma elérte a kritikus tömeget; a 35 év alattiaknak jobban benne van a komfortzónájában a telefon nyomkodása, mint az, hogy felhívjon egy taxis céget; sikerült a “közösségi autózás” címkét összemosni a sima magántaxizásra is; a nagy vesztesek nem az utasok és talán nem is a taxisok lesznek, hanem a taxistársaságok és az államkincstár.

Nem kell ahhoz különösebb jóstehetség, hogy kijelenthessük: az Uber sikerre van ítélve Budapesten. A jogalkalmazás bénázása mellett a közönség vevőkészsége is adott. Sőt, az is elképzelhető, hogy lesz olyan politikai erő, amely ezt a gyakorlatilag kockázatmentes témát felvállalja és támogatja az Uber-barát szabályozás megteremtését — olvasható az Ormós Ügyvédi Iroda honlapján.
(Folytatjuk.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.