Az IBM’s Institute for Business Value tanulmánya szerint háromféle marketingvezető van: a tradicionalisták 37, a közösségi stratégák 33, a digitális előfutárok 30 százalékát alkotják a megkérdezetteknek. A digitális előfutárok a többségnél jóval felkészültebbek az adatrobbanás következményeire, és biztos kézzel irányítják vállalatuk online és mobilcsatornákon zajló kommunikációját –egyszerre több platformon is. Rendszeresen használnak analitikai eszközöket a fogyasztói insightok feltárására, online és offline marketingcsatornáikat összehangoltan működtetik. A közösségi stratégák is értik már dörgést: felismerték a közösségi média jelentőségét a fogyasztókkal való kapcsolatépítésben, és már elkezdték építgetni az ehhez szükséges marketing infrastruktúrát. A big data lehetőségeit azonban még korántsem aknázzák ki teljesen és analitikai eszközöket is ritkán használnak. A tradicionalisták csak most ébrednek. Látják a közösségi média térnyerését, az új digitális csatornák terjedését, az adatrobbanás kihívásait, de egyelőre nincs válaszuk a jelenségekre. Hagyományos és digitális marketing erőforrásaik között nem találják a szinergiát, a fogyasztói attitűdöket feltáró analitikát alig használnak.
És még ez is...
-
2017. szeptember 29.
A magyar fiatalok harmada közösségimédia-függő
-
2017. január 20.
Minden ötödik fiatal rosszul alszik a közösségi média miatt
-
2019. május 15.
Tartalommegosztás: szerencsére vannak még gátak
-
2014. január 10.
A digitális átállás hatása a horvátországi magyarokra
-
2022. június 3.
Az amerikai legfelsőbb bíróság védi a moderálást