Az IBM’s Institute for Business Value tanulmánya szerint háromféle marketingvezető van: a tradicionalisták 37, a közösségi stratégák 33, a digitális előfutárok 30 százalékát alkotják a megkérdezetteknek. A digitális előfutárok a többségnél jóval felkészültebbek az adatrobbanás következményeire, és biztos kézzel irányítják vállalatuk online és mobilcsatornákon zajló kommunikációját –egyszerre több platformon is. Rendszeresen használnak analitikai eszközöket a fogyasztói insightok feltárására, online és offline marketingcsatornáikat összehangoltan működtetik. A közösségi stratégák is értik már dörgést: felismerték a közösségi média jelentőségét a fogyasztókkal való kapcsolatépítésben, és már elkezdték építgetni az ehhez szükséges marketing infrastruktúrát. A big data lehetőségeit azonban még korántsem aknázzák ki teljesen és analitikai eszközöket is ritkán használnak. A tradicionalisták csak most ébrednek. Látják a közösségi média térnyerését, az új digitális csatornák terjedését, az adatrobbanás kihívásait, de egyelőre nincs válaszuk a jelenségekre. Hagyományos és digitális marketing erőforrásaik között nem találják a szinergiát, a fogyasztói attitűdöket feltáró analitikát alig használnak.
És még ez is...
-
2020. június 25.
A Twitter faragatlannak minősítette Trump egyik bejegyzését
-
2024. április 7.
Jó hatással van a digitalizáció a népzenére
-
2015. március 11.
A Facebook után a Twitter is a kínai piac felé kacsintgat
-
2014. október 1.
EU-tisztújítás: Oettinger digitális közös piacot szeretne
-
2019. május 17.
NMHH: nem csak a fiataloknál tarol az okostelefonos életforma
-
2016. augusztus 31.
Holokauszttagadó oldalak eltávolítását rendelte el a bíróság