Pályacsúcs: hasít az online kiskereskedelmi forgalom Németországban

Újabb csúcsra emelkedett és megközelítette a százmilliárd eurót az internetes és a csomagküldő kiskereskedelem forgalma Németországban tavaly a terület szakmai szövetségének (BEVH) kimutatása szerint.

A németországi fogyasztók 94 milliárd euró értékben adtak le megrendeléseket árucikkekre és szolgáltatásokra az internetes áruházakban és a csomagküldő szolgáltatóknál 2019-ben, ami 9,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 85,5 milliárd euróhoz képest. A leginkább meghatározó trend a mobil eszközök térnyerése, az okostelefonnal vagy táblagéppel leadott rendelések aránya első alkalommal haladta meg az egyharmadot, 33,5 százalékos volt tavaly. Ugyancsak jellemző a gyakran rendelő vásárlók arányának növekedése, tavaly már 33,2 százalékot tettek ki a hetente egynél több rendelést leadó vásárlók, szemben az egy évvel korábbi 26,9 százalékkal – áll a BEVH
(Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V.) összeállításában.

A németek leginkább elektronikai cikkeket vásárolnak az interneten és a csomagküldő szolgáltatóknál, ebben a terméktípusban 25,844 milliárd euró volt a forgalom, ami 11,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A második helyen a ruházati cikkek állnak 18,705 milliárd euróval, 11,4 százalékos növekedéssel. A harmadik a lakberendezési cikkek és háztartási gépek kategóriája 10,923 milliárd euróval, kiemelkedő, 13,5 százalékos növekedéssel. Ennél is nagyobb mértékben, 14,1 százalékkal emelkedett az élelmiszerek forgalma, amely azonban még így is viszonylag alacsony, 4,896 milliárd eurós volt Németországban 2019-ben. A BEHV várakozása szerint 2020 is rekordév lesz, a forgalom meghaladhatja a százmilliárd eurót, ami nagyságrendi növekedés az öt évvel korábbi, 2015-ös 65,3 milliárd euróhoz képest.

A kiskereskedelmi ágazat egészének legfőbb szakmai szervezete, a német kereskedelmi szövetség (Handelsverband Deutschland – HDE) becslése szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint az internetes és a csomagküldő kiskereskedelem forgalma együtt 535,5 milliárd euró volt 2019-ben, ami két százalékos növekedés az előző évi 525 milliárd euróhoz képest. Ez a BEVH adatai alapján azt jelenti, hogy az online kiskereskedelem továbbra is jóval gyorsabban növekszik, mint az ágazat egésze, és részaránya közelít a húsz százalékhoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Okos: közösségi oldalon árulta a dohánytermékeket

vas jan 26 , 2020
ShareTweetPinShareA Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai figyelemmel kísérik az interneten megjelenő hirdetéseket is. Egy győri magánszemély egy közösségi oldal zárt csoportjában reklámozott dohánytermékeket. Az adóellenőrök telefonon vették fel a kapcsolatot a hirdetővel, aki készségesen fogadta a rendelést. A megbeszélt időpontban egy bevásárlóközpont parkolójában találkoztak, ahol a revizorok 27 ezer forintot […]

És még ez is...