Megtört a UPC

 

Megállapodást írt alá Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos a UPC vezetőivel, aminek értelmében a kábelszolgáltató a korábbinál pontosabb, teljesen részletes tájékoztatást nyújt előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról és meghosszabbítja a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására – tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az MTI-t. Az írásos megállapodásban rögzítették, hogy az előfizetők teljes körű tájékoztatása érdekében a UPC vállalja egy ingyenesen hívható zöld szám létrehozását. A 2013. január 31-ig működtetett 06-80-980-013-mas telefonszámon informálnak minden érdeklődőt annak részleteiről, hogy mit jelent az új előfizetői szerződés. A szolgáltató ugyaneddig a határidőig meghosszabbítja a lehetőséget arra, hogy az előfizetők, ha a részletes tájékoztatás alapján meggondolták magukat, nyilatkozatot tegyenek az új szerződéses forma elfogadására vagy elutasítására, még akkor is, ha ráutaló magatartásként időközben a számlát befizették. Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat telefonon külön menüpontban, illetve e-mailben is fogadják az előírt követelmények teljesítésének megkönnyítésére pedig formanyomtatványt készítenek. A UPC kötelezettséget vállalt arra is, hogy ezentúl minden kétoldalú módosítás esetén a szokásosnál jóval hosszabb határidőt, legalább 30 napot biztosít előfizetőinek az esetleges egyet nem értésük kifejezésére. A média- és hírközlési biztos és a UPC közötti megállapodás nincs hatással a NMHH által indított hatósági eljárásra, a hírközlési hatóság továbbra is vizsgálja, hogy az ügyben történt-e jogsértés – olvasható a közleményben.