A kupongyűjtő oldalak megkeresik a vállalkozásokat, hogy marketingcélokat figyelembe véve saját termékeiket, szolgáltatásaikat úgy népszerűsítsék, hogy bizonyos mértékű kedvezményt adjanak a kuponos vásárlóknak, akik az akcióról a kuponos vállalkozástól szereznek tudomást — olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság blogján. A vásárló a termék/szolgáltatás akciós árát megfizeti a kuponos cégnek, aki közvetítőként a vételárat eljuttatja a kereskedő/szolgáltató felé. A vásárló pedig a kuponnal az eladótól átveszi/igénybe veszi a terméket/árut. Fontos tudnia a fogyasztónak, hogy mint minden, interneten lezajlott vásárlást érintően, a kupon vétele kapcsán (annak be nem váltása esetén) is megilleti az indokolás nélküli, 8 munkanapon belüli elállási joga. Számítsunk azonban arra, hogy a vállalkozásnak 30 napon belül kell visszajuttatnia a vételárat. Az elállás kapcsán, ha nem szeretnénk, nem köteles elfogadni azt, hogy egy későbbi kuponvásárlás során váltsa be a befizetett összeget, jogunk van azt visszakapnia. Ha pedig a későbbiekben való beváltás lehetőségét választjuk, vigyázzunk arra, hogy annak felhasználhatósági időkorlátja lehet.
Ezért kell vigyázni a kuponos vásárlással II.
