Lassan minden nap Black Friday lesz

Az idei november 16. és december 21. közötti hathetes ünnepi időszak online kiskereskedelmi forgalma összességében 16-17 százalékkal múlja majd felül a tavalyi szezon eredményeit – olvasható a GKI Digital és az Árukereső.hu közös jelentésében. Az idei szezon november közepén egy közel kéthetes Black Friday periódussal indult. Ezen akciók során több mint egymillió rendelés érkezhetett a webáruházakhoz, melyek összértéke meghaladhatja a negyvenmilliárd forintot is. Ez közel ötven százalékkal több, mint a tavalyi Black Friday eredménye, fontos ugyanakkor, hogy míg tavaly nagyon egységesen kezelte a piac ezt az akciós napot és a többség valóban egy napra időzítette azt, idén a kéthetes időszakra elnyúló akciózás a promóció neve alatt sokkal nagyobb mértékben hozza előre a decemberre tervezett költéseket, mint a korábbi években.

A karácsony előtti hat hét során a webáruházak átlagosan legalább három különböző akciós időszakot/napot terveznek tartani. Kifejezetten Black Friday akcióval a webáruházak 74 százaléka készül a november 16-25. közötti kéthetes időszakon belül. A szezon sikeressége érdekében a webáruházak közel fele pontosan és előre megtervezi a különböző kampányokat és a kommunikáció módját is. A hatékony célzási lehetőségeknek és a pontosan követhető megtérülésnek köszönhetően idén a Facebook hirdetés továbbra is népszerű marketing eszköz a vásárlók elérésére, amire még a kisebb kereskedők többsége komolyabb költségkeretet is hajlandó szánni. Ezen kívül a legtöbben ár-összehasonlító oldalak és Google hirdetések által kívánják elérni a vásárlókat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.