DOSBox kézikönyv

Keresés

DosBoxDOSBox v0.74-3 kézikönyv

(mindig a www.dosbox.com legújabb verzióját használd! )

============
MEGJEGYZÉS:
============

Bár abban reménykedünk, hogy egy napon a DOSBox minden PC-re készült programot futtatni fog, még nem tartunk ott. Jelenleg egy csúcsgépen futó DOSBox nagyjából egy Pentium I PC-nek felel meg. (Ez nagyon régen volt csak igaz. A -szerk- megj.)  A DOSBox DOS-játékok széles skálájának futtatására konfigurálható, a CGA/Tandy/PCjr klasszikusoktól a Quake korszak játékaiig.

=======
Tartalomjegyzék:
=======

  1. Gyors indítás
  2. Kezdés (GYIK)
  3. Parancssori paraméterek
  4. Belső programok
  5. Különleges billentyűk
  6. Joystick/Gamepad
  7. KeyMapper
  8. Billentyűzetkiosztás
  9. Soros többjátékos funkció
  10. Hogyan lehet felgyorsítani/lassítani a DOSBoxot
  11. Hibaelhárítás
  12. DOSBox állapotablak
  13. A konfigurációs (beállítások) fájl
  14. A nyelvi fájl
  15. A DOSBox saját verziójának elkészítése
  16. Külön köszönet
  17. Kapcsolatba lépni

==============
1. Rövid útmutató
==============

A gyors ismertetéshez írja be az INTRO-t a DOSBoxba.
Elengedhetetlen, hogy megismerkedjen a mountolás gondolatával, a DOSBox nem tesz automatikusan elérhetővé egyetlen meghajtót sem (vagy annak egy részét) az emuláció számára. Lásd a „Hogyan kezdjem?” GYIK bejegyzést. valamint a MOUNT parancs leírása (4. szakasz: „Belső programok”). Ha a játékod CD-n van, próbáld ki ezt az útmutatót: https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=8933

===============
2. Kezdés (GYIK)
================

START: Hogyan kezdjem?

Az elején egy Z:\> van a C:\> helyett a promptban. A „mount” paranccsal elérhetővé kell tennie a könyvtárait meghajtóként a DOSBoxban. Például Windowsban a „mount CD:\GAMES” egy C meghajtót ad a DOSBoxban, amely a Windows D:\GAMES könyvtárára mutat (ezt korábban készítették). Linuxban a „mount c /home/username” egy C meghajtót ad a DOSBoxban, amely a /home/felhasználónévre mutat Linuxban. A fentiek szerint szerelt meghajtóra váltáshoz írja be a „C:” parancsot. Ha minden rendben ment, a DOSBox megjeleníti a „C:\>” üzenetet.

AUTOMATIZÁLÁS: Mindig be kell írnom ezeket a parancsokat?

A DOSBox konfigurációs fájljában van egy [autoexec] szakasz. Az ott jelenlévő parancsok a DOSBox indításakor futnak le, így ezt a részt használhatja a rögzítéshez. Tekintse meg a 13. szakaszt: A konfigurációs (beállítások) fájl

TELJES KÉPERNYŐ: Hogyan válthatok teljes képernyőre?

Nyomja meg az alt-entert. Alternatív megoldásként: Szerkessze a DOSBox konfigurációs fájlját, és módosítsa a fullscreen=false beállítást fullscreen=true értékre. Ha szerinted a teljes képernyő rossznak tűnik: Játssz a DOSBox konfigurációs fájljában a teljes felbontás, a kimenet és az aspektus lehetőségeivel. A teljes képernyős módból való visszatéréshez: Nyomja meg ismét az alt-entert.

TELJES KÉPERNYŐ: A teljes képernyőm túl nagy.

Ez probléma lehet a Windows 10 rendszerben, ha a kijelző méretezése 100% feletti értékre van állítva. A Windows ebben az esetben átméretezi a képernyőt a dosbox tetején, ami a kimenetnél megtörténhet: ddraw, opengl, openglnb, overlay. Egy adott kompatibilitási beállítás engedélyezésével letilthatja ezt a Windows viselkedést:

– Kattintson jobb gombbal a DOSBox ikonra, és válassza a „Tulajdonságok” lehetőséget.

– Lépjen a „Kompatibilitás” fülre.
– Kattintson a „Magas DPI-beállítások módosítása” elemre.
– Jelölje be a „Magas DPI skálázási viselkedés felülbírálása” lehetőséget, és állítsa be az „Alkalmazás”-ra.
– Alkalmazza a módosításokat az „OK” gombra kattintva.

Sajnos ez a kompatibilitási opció ablakos módban mellékhatásokat okoz, és ebben az esetben meg kell változtatni a felbontást a konfigurációs/Beállítások fájlban az ablakfelbontáshoz (pl. 1024×768).

Alternatív megoldásként letilthatja a kijelző méretezését, és vagy alacsonyabb teljes felbontási értéket használhat.

CD-ROM: A CD-ROM nem működik.

A CD-ROM DOSBoxba való csatlakoztatásához meg kell adnia néhány további opciót a CD-ROM csatlakoztatásakor.
A CD-ROM-támogatás engedélyezése (beleértve az MSCDEX-et is) Windows rendszerben:

– mount df:\ -t cdrom

Linux alatt:

– mount d /media/cdrom -t cdrom

Bizonyos esetekben más CD-ROM interfészt szeretne használni, például ha a CD hangja nem működik:

Az SDL-támogatás engedélyezéséhez (nem tartalmazza az alacsony szintű CD-hozzáférést!):

– mount df:\ -t cdrom -usecd 0 -noioctl

Az ioctl hozzáférés engedélyezése digitális hangkivonattal CD-audióhoz (csak Windows, hasznos Vista esetén):

– mount df:\ -t cdrom -ioctl_dx

Az ioctl hozzáférés engedélyezése MCI használatával CD-audióhoz (csak Windows esetén):

– mount df:\ -t cdrom -ioctl_mci

Csak ioctl hozzáférés kényszerítése (csak Windows esetén):

– mount df:\ -t cdrom -ioctl_dio

Az alacsony szintű aspi-támogatás engedélyezéséhez (win98 telepített aspi-réteggel):

– mount df:\ -t cdrom -aspi

magyarázat:

– d meghajtóbetűt kapsz a DOSBoxban (d a legjobb, ne változtasd meg!)

– f:\ a CD-ROM helye a számítógépen. A legtöbb esetben d:\ vagy e:\
– 0 A CD-ROM meghajtó száma, amelyet a „mount -cd” jelent.

(jegyezd meg, hogy erre az értékre csak akkor van szükség, ha SDL-t használsz CD-hanghoz, ellenkező esetben figyelmen kívül hagyják)

Lásd még a következő kérdést: A játék/alkalmazás nem találja a CD-ROM-ját.

CD-ROM: A játék/alkalmazás nem találja a CD-ROM-ját

Ügyeljen arra, hogy a CD-ROM-ot -t cdrom kapcsolóval csatlakoztassa, ez lehetővé teszi, hogy a DOS-os játékokhoz szükséges MSCDEX interfész csatlakozzon a CD-ROM-okhoz. Próbálja meg hozzáadni a megfelelő címkét (-label LABEL) a mount parancshoz, ahol a LABEL a CD-ROM CD-címkéje (kötetazonosítója). Windows alatt a -ioctl, -aspi vagy -noioctl megadható. Tekintse meg a mount parancs leírását a 4. szakaszban: „Belső programok” a jelentésükért és a további audio-CD-vel kapcsolatos opciókért -ioctl_dx, -ioctl_mci, -ioctl_dio. Próbáljon meg létrehozni egy CD-ROM-képet (lehetőleg CUE/BIN párt), és használja a DOSBox belső IMGMOUNT eszközét a kép (a CUE lap) csatolásához. Ez nagyon jó alacsony szintű CD-ROM támogatást tesz lehetővé bármely operációs rendszeren.

EGÉR: Az egér nem működik.

Általában a DOSBox észleli, ha egy játék egérvezérlést használ. Amikor rákattint a képernyőre, be kell zárnia (a DOSBox ablakra korlátozódik), és működnie kell. Bizonyos játékoknál a DOSBox egérérzékelés nem működik. Ebben az esetben manuálisan kell zárolnia az egeret a CTRL-F10 lenyomásával.

HANG: Nincs hang

Győződjön meg arról, hogy a hang megfelelően van beállítva a játékban. Ez megtehető a telepítés során vagy a játékhoz tartozó setup/setsound segédprogrammal. Először nézze meg, hogy van-e automatikus észlelési lehetőség. Ha nincs ilyen, próbálja meg a Soundblaster vagy a Soundblaster 16-ot kiválasztani, az alapértelmezett beállítások „address=220 irq=7 dma=1” (néha highdma=5). Érdemes lehet a Sound Canvast/SCC/MPU-401/General MIDI/Wave Blastert is kiválasztani az „address=330 IRQ=2” címen zenei eszközként. Az emulált hangkártyák paraméterei a DOSBox konfigurációs fájljában módosíthatók.

Ha továbbra sem ad hangot, állítsa a magot normálra a DOSBox konfigurációban, és használjon alacsonyabb fix ciklusértéket (például ciklusok=2000). Győződjön meg arról is
, hogy a gazdagép működési hangja hangot ad. Bizonyos esetekben hasznos lehet egy másik emulált hangeszköz,
például egy soundblaster pro (sbtype=sbpro1 a DOSBox konfigurációs fájljában) vagy a gravis ultrahang (gus=true) használata.

HANG: Milyen hanghardvert emulál jelenleg a DOSBox?

A DOSBox számos régi hangeszközt emulál:

  • Belső PC hangszóró/csengő
    Ez az emuláció tartalmazza a hanggenerátort és
    a belső hangszórón keresztül történő digitális hangkimenet többféle formáját.
  • Creative CMS/Gameblaster
    A Creative Labs(R) által kiadott első kártya. Az alapértelmezett konfiguráció a 220-as címre helyezi. Alapértelmezés szerint le van tiltva.
  • Tandy 3 voice
    Ennek a hanghardvernek az emulációja a zajcsatorna kivételével teljes. A zajcsatorna nem túl jól dokumentált, és mint ilyen, csak a legjobb tipp a hang pontosságára vonatkozóan. Alapértelmezés szerint le van tiltva.
  • Tandy DAC
    Egyes játékokhoz ki kell kapcsolni a Sound Blaster emulációt (sbtype=none) a jobb tandy DAC hangtámogatás érdekében. Ne felejtse el visszaállítani az sbtype-ot sb16-ra, ha nem használ tandy hangot.
  • Adlib
    Ez az emuláció szinte tökéletes, és magában foglalja az Adlib azon képességét, hogy szinte lejátssza a digitalizált hangot. A 220-as címen van elhelyezve (a 388-ason is).
  • SoundBlaster 16 / SoundBlaster Pro I & II / SoundBlaster I & II
    Alapértelmezés szerint a DOSBox Soundblaster 16 szintű 16 bites sztereó hangot biztosít. A DOSBox konfigurációjában választhat másik SoundBlaster-verziót. Az AWE32 zene nincs emulálva, mivel használhatja helyette az MPU-401-et (lásd alább).
  • Disney Sound Source és Covox Speech Thing
    A nyomtatóport segítségével ez a hangeszköz csak digitális hangot ad ki. Az LPT1 helyen található
  • Gravis Ultrasound
    Ennek a hardvernek az emulációja majdnem kész, bár a MIDI képességek kimaradtak, mivel az MPU-401-et más kódban emulálták. A Gravis zenéhez Gravis illesztőprogramokat is telepítenie kell a DOSBoxon belül. Alapértelmezés szerint le van tiltva.
  • MPU-401
    MIDI passthrough interfész is emulálva van. Ez a hangkimeneti módszer csak akkor működik, ha külső eszközzel/emulátorral használják. Minden Windows XP/Vista/7 és MAC OS rendelkezik egy alapértelmezett emulátorral, amely kompatibilis a következőkkel: Sound Canvas/SCC/General Standard/General MIDI/Wave Blaster. Más eszköz/emulátor szükséges a Roland LAPC/CM-32L/MT-32 kompatibilitáshoz.

HANG: A hang akadozik, vagy elnyújtott/furcsán hangzik.

Lehet, hogy túl sok CPU-erőt használ ahhoz, hogy a DOSBox a jelenlegi sebességgel működjön. Csökkentheti a ciklusokat, kihagyhatja a képkockákat, csökkentheti az adott hangeszköz mintavételezési frekvenciáját, növelheti az előpuffert. Lásd a 13. fejezetet: „A konfigurációs (beállítások) fájl”
Ha cycles=max vagy =auto értéket használ, akkor győződjön meg arról, hogy a háttérfolyamatok nem zavarják! (különösen, ha hozzáférnek a merevlemezhez) Nézze meg a 10. szakaszt is.

BILLENTYŰZET: Nem tudom beírni a \ vagy : karaktereket a DOSBoxban.

Ez különféle esetekben fordulhat elő, például a gazdagép billentyűzet-elrendezése nem rendelkezik megfelelő DOS-elrendezéssel (vagy nem észlelték megfelelően), vagy a billentyűleképezés hibás.
Néhány lehetséges javítás:

  1. Használja a / helyett, vagy az ALT-58-at a :-hez és az ALT-92-t a \-hez.
  2. Módosítsa a DOS billentyűzetkiosztást (lásd 8. szakasz: Billentyűzetkiosztás).
  3. Adja hozzá a végrehajtani kívánt parancsokat a DOSBox konfigurációs fájl [autoexec] részéhez.
  4. Nyissa meg a DOSBox konfigurációs fájlját, és módosítsa a usescancodes bejegyzést.
  5. Változtassa meg az operációs rendszer billentyűzetkiosztását.

Vegye figyelembe, hogy ha a gazdagép elrendezése nem azonosítható, vagy a billentyűzetkiosztás nincs értékre állítva a DOSBox konfigurációs fájljában, akkor a szabványos amerikai elrendezést használja a rendszer. Ebben a konfigurációban próbálja meg az „enter” körüli billentyűket a \ billentyűhöz (fordított perjel), a billentyűhöz pedig (kettőspont) használja a shiftet, az „enter” és az „L” közötti billentyűket.

BILLENTYŰZET: A jobb Shift és a „\” nem működik DOSBoxban. (csak Windows)

Ez akkor fordulhat elő, ha a Windows úgy gondolja, hogy egynél több billentyűzet van csatlakoztatva a számítógéphez, amikor egyes távvezérlő eszközöket használ. A probléma ellenőrzéséhez futtassa a cmd.exe fájlt, keresse meg a DOSBox program mappáját, és írja be:

állítsa be az sdl_videodriver=windib
dosbox.exe beállítást

ellenőrizze, hogy a billentyűzet megfelelően működött-e. Mivel a windib lassabb, a legjobb az itt található két megoldás valamelyikét használni!

BILLENTYŰZET: A billentyűzet késik

Csökkentse a prioritás beállítását a DOSBox konfigurációs fájljában, például állítsa be a „priority=normal,normal” beállítást. Érdemes lehet a ciklusok csökkentésével is próbálkozni (kezdésként használjon rögzített ciklusmennyiséget, például ciklusok=10000).

VEZÉRLÉS: A karakter/kurzor/egérmutató mindig egy irányba mozog!

Ellenőrizze, hogy ez továbbra is megtörténik-e, ha letiltja a joystick emulációt, állítsa be a joysticktype=none beállítást a DOSBox konfigurációs fájl [joystick] részében. Esetleg próbáld meg kihúzni bármelyik joystickot/gamepadot. Ha használni szeretné a joystickot a játékban, próbálja meg beállítani a timed=false értéket, és ügyeljen arra, hogy a joystickot kalibrálja (mind az operációs rendszerben, mind a játékban vagy a játék telepítőprogramjában).

SEBESSÉG: A játék/alkalmazás túl lassan/túl gyorsan fut!

További információért tekintse meg a 10. szakaszt: „A DOSBox felgyorsítása/lassítása” .

CRASH: A játék/alkalmazás egyáltalán nem fut/összeomlik!

Tekintse meg a 11. szakaszt: Hibaelhárítás

CRASH: A DOSBox összeomlik indításkor!

Tekintse meg a 11. szakaszt: Hibaelhárítás

JÁTÉK: A Build játékomnak (Duke3D/Blood/Shadow Warrior) problémái vannak

Először is próbáljon meg egy portot találni a játékhoz. Ezek jobb élményt nyújtanak. A nagyobb felbontású DOSBoxban előforduló grafikai probléma megoldása: Nyissa meg a DOSBox konfigurációs fájlját, és keressen rá:

gép=svga_s3. Módosítsa az svga_s3 értékét vesa_nolfb értékre.
Módosítsa a memsize=16 értéket a memsize=63 értékre

BIZTONSÁG: Károsíthatja a DOSBox a számítógépemet?

A DOSBox nem károsíthatja jobban a számítógépét, mint bármely más erőforrásigényes program. A ciklusok növelése nem túlhúzza a valódi CPU-t. A ciklusok túl magas beállítása negatív hatással van a DOSBoxon belül futó szoftver teljesítményére.

OPCIÓK: Módosítani szeretném a DOSBox beállításait.

Tekintse meg a 13. szakaszt „A konfigurációs (beállítások) fájl”

SEGÍTSÉG: Remek kézikönyv, de még mindig nem értem

További kérdések esetén olvassa el a kézikönyv többi részét. Megnézheti még:

===========================
3. Parancssori paraméterek
================== ==========

A DOSBox számára megadható parancssori opciók áttekintése. Bár a legtöbb esetben egyszerűbb a DOSBox konfigurációs fájlját használni. Lásd: 13. szakasz „A konfigurációs (beállítások) fájl”

A parancssori paraméterek használatához:
(Windows) nyissa meg a cmd.exe vagy a command.com webhelyet, vagy szerkessze a dosbox.exe parancsikont
(Linux), használja a konzolt
(MAC OS X) indítsa el a terminal.app alkalmazást, és navigáljon a következő helyre:

/applications/dosbox.app/contents/macos/dosbox

A beállítások minden operációs rendszerre érvényesek, hacsak az opció leírásában nem szerepel:

dosbox
[név] [-kilépés] [-c parancs] [-teljes képernyő] [-userconf]

[-conf congfigfilelocation] [-lang languagefilelocation]
[-gép típusa] [-noconsole] [-startmapper] [-noautoexec]
[-securemode] [-scaler scaler | -forcescaler scaler] [-verzió]
[-socket socket]

dosbox -verzió
dosbox -editconf program
dosbox -opencaptures program
dosbox -printconf
dosbox -eraseconf
dosbox -erasemapper

név

Ha a „name” egy könyvtár, akkor azt C: meghajtóként fogja felcsatolni.
Ha a „name” egy végrehajtható fájl, akkor a „name” könyvtárat csatolja
C: meghajtóként, és végrehajtja a „name” parancsot.

-kijárat

A DOSBox bezárja magát, amikor a „name” DOS alkalmazás véget ér.

-c parancs

Futtatja a megadott parancsot a „name” futtatása előtt. Több parancs is megadható. Minden parancsnak „-c”-vel kell kezdődnie. A parancs lehet: egy belső program, egy DOS-parancs vagy egy végrehajtható fájl egy csatlakoztatott meghajtón.

-Teljes képernyő

Elindítja a DOSBoxot teljes képernyős módban.

-userconf

Indítsa el a DOSBoxot a felhasználóspecifikus konfigurációs fájllal. Több -conf paraméterrel együtt használható, de a -userconf mindig ezek előtt töltődik be.

-conf configfilelocation

Indítsa el a DOSBoxot a „configfilelocation”-ban megadott beállításokkal. Több -conf opció is jelen lehet. További részletekért lásd a 13. szakaszt .

-lang language filelocation

Indítsa el a DOSBoxot a „languagefilelocation”-ban megadott nyelven. További részletekért lásd a 14. szakaszt .

-gép géptípus

Állítsa be a DOSBoxot egy adott típusú gép emulálásához. Az érvényes lehetőségek a következők:
hercules, cga, ega, pcjr, tandy, svga_s3 (alapértelmezett), valamint a DOSBox konfigurációs fájljában felsorolt ​​további svga lapkakészletek.
Az svga_s3 lehetővé teszi a vesa emulációt is.
Néhány speciális vga effektushoz a vgaonly géptípus használható, vegye figyelembe, hogy ez letiltja az svga képességeit, és a nagyobb emulációs pontosság miatt lassabb lehet.
A géptípus befolyásolja a videokártyát és az elérhető hangkártyákat.

-noconsole (csak Windows)

Indítsa el a DOSBoxot a DOSBox állapotablak megjelenítése nélkül (konzol). A kimenet a stdout.txt és az stderr.txt fájlokra lesz átirányítva

-startmapper

Írja be a billentyűleképezőt közvetlenül az indításkor. Hasznos a billentyűzet problémáival küzdők számára.

-noautoexec

Kihagyja a betöltött konfigurációs fájl [autoexec] szakaszát.

-biztonságos mód

Ugyanaz, mint a -noautoexec, de hozzáadja a config.com -securemode parancsot az AUTOEXEC.BAT aljához (ami viszont letiltja a DOSBoxon belüli meghajtók beszerelésének módosításait).

-skálázó pikkelyes

A „skálázó” által meghatározott skálázót használja. Tekintse meg a DOSBox konfigurációs fájlját az elérhető skálázókért.

-forcescaler scaler

Hasonló a -scaler paraméterhez, de megpróbálja kikényszeríteni a megadott skálázó használatát, még akkor is, ha esetleg nem fér bele.

-változat

verzióinformációk kiadása és kilépés. Hasznos frontendekhez.

-editconf program

meghívja a programot, amelynek első paramétere a konfigurációs fájl. Ezt a parancsot többször is megadhatja. Ebben az esetben a második programra lép, ha az első nem indul el.

-megnyílik a program

meghívja a programot, amelynek első paramétere a rögzítési mappa helye.

-printconf

kinyomtatja az alapértelmezett konfigurációs fájl helyét.

-resetconf

eltávolítja az alapértelmezett konfigurációs fájlt.

-resetmapper

eltávolítja az alapértelmezett tiszta konfigurációs fájl által használt leképezőfájlt.

-foglalat

átadja a socket számát a nullmodem emulációnak. Lásd a 9. szakaszt: „Soros többjátékos funkció”.

Jegyzet:

Ha egy név/parancs/konfigurációs fájl helye/nyelvi fájl helye szóközt tartalmaz, tegye a teljes nevet/parancsot/configfilelocation/languagefilelocation idézőjelek közé („parancs- vagy fájlnév”). Ha idézőjeleket kell használnia az idézőjelekben (valószínűleg a -c és a mount billentyűkkel):
A Windows és OS/2 felhasználók egyszeres idézőjeleket használhatnak a dupla idézőjelekben.
Más felhasználóknak képesnek kell lenniük a megtisztított idézőjelekre a kettős idézőjelekben.
Windows: -c „mount c ‘c:\My folder with DOS games\'”
Linux: -c „mount c \”/tmp/name with space\””

Egy meglehetősen szokatlan példa, csak annak bemutatására, hogy mit tehet (Windows): dosbox D:\folder\file.exe -c „MOUNT YH:\MyFolder” Ez a D:\mappát C:\-ként csatolja, és a file.exe fájlt futtatja. Mielőtt ezt megtenné, először csatlakoztatja a H:\MyFolder-t Y meghajtóként. Windows rendszerben könyvtárakat/fájlokat is húzhat a DOSBox futtatható fájljára.

=====================
4. Belső programok
======================

A DOSBox támogatja a command.com oldalon található DOS-parancsok többségét. A belső parancsok listájának megtekintéséhez írja be a „HELP” parancsot a parancssorba.

Ezenkívül a következő parancsok állnak rendelkezésre:

MOUNT „Emulált meghajtóbetűjel” „Valódi meghajtó vagy könyvtár”

[-t típus] [-aspi] [-ioctl] [-noioctl] [-usecd number] [-size drivesize]
[-label drive label] [-freesize size_in_mb]
[-freesize size_in_kb (floppies)]

MOUNT -cd
MOUNT -u „Emulált meghajtóbetűjel”

Program a helyi könyvtárak DOSBoxon belüli meghajtóként való csatlakoztatására.

„Emulált meghajtóbetűjel”

A DOSBoxon belüli meghajtóbetűjel (például C).

„Real Drive letter (általában CD-ROM-okhoz Windows alatt) vagy Directory”
Az a helyi könyvtár, amelyet a DOSBoxon belül szeretne elérni.

-t típusú

A csatolt könyvtár típusa. Támogatott: dir (alapértelmezett), floppy, cdrom.

-méret meghajtóméret

(csak szakértőknek)
Beállítja a meghajtó méretét, ahol a meghajtó mérete „bps,spc,tcl,fcl” formátumú:

bps: bájt szektoronként, alapértelmezés szerint 512 normál meghajtóknál és 2048 CD-ROM meghajtónál
spc: szektorok fürtönként, általában 1 és 127
tcl között: összesen fürt, 1 és 65534 között
fcl: összes szabad fürt, 1 és tcl között

-freesize size_in_mb | méret_kb-ban

Megabájtban (szokásos meghajtók) vagy kilobájtokban (hajlékonylemez-meghajtók) állítja be a meghajtón rendelkezésre álló szabad terület mennyiségét. Ez a -size egyszerűbb változata.

-címke meghajtócímke

A meghajtó nevét „drivellabel”-re állítja. Egyes rendszereken szükséges, ha a CD-ROM címkéjét nem olvassa be megfelelően (hasznos, ha egy program nem találja a CD-ROM-ját). Ha nem ad meg címkét, és nincs kiválasztva alacsony szintű támogatás (vagyis a -usecd # és/vagy -aspi paraméterek elhagyása, vagy a -noioctl megadása):

Windows esetén: a címke a „Real Drive”-ból lett kivonva.
Linux esetén: a címke értéke NO_LABEL.

Ha megad egy címkét, ez a címke mindaddig megmarad, amíg a meghajtó fel van szerelve. Nem lesz frissítve!!

-aspi

Kényszeríti az aspi réteg használatát. Csak akkor érvényes, ha egy CD-ROM-ot ASPI-réteggel rendelkező Windows rendszerek alatt csatlakoztat.

-ioctl (a CD audio interfész automatikus kiválasztása)
-ioctl_dx (CD hanghoz használt digitális hangkivonás)
-ioctl_dio (ioctl hívások CD hanghoz)
-ioctl_mci (CD hanghoz használt MCI)

Kényszeríti az ioctl parancsok használatát. Csak akkor érvényes, ha CD-ROM-ot olyan Windows operációs rendszer alá szerel, amely támogatja ezeket (Win2000/XP/NT). A különféle választási lehetőségek csak a CD-audió kezelési módjában különböznek, lehetőleg a -ioctl_dio használata (a legalacsonyabb terhelés), de ez nem biztos, hogy minden rendszeren működik, ezért az -ioctl_dx (vagy -ioctl_mci) használható.

-noioctl

Kényszeríti az SDL CD-ROM réteg használatát. Minden rendszerre érvényes.

-használt szám

Minden rendszeren érvényes, Windows alatt a -noioctl kapcsolónak jelen kell lennie a -usecd kapcsoló használatához. Lehetővé teszi az SDL által használni kívánt meghajtó kiválasztását. Használja ezt, ha az SDL CD-ROM interfész használata közben rossz CD-ROM-meghajtó van csatlakoztatva, vagy nincs. A „szám” a „MOUNT -cd” segítségével található.

-CD

Megjeleníti az SDL által észlelt összes CD-ROM meghajtót és azok számát.
Lásd a fenti -usecd bejegyzésben található információkat.

-u

Eltávolítja a tartót. Nem működik Z:\ esetén.

Megjegyzés: Lehetséges egy helyi könyvtár CD-ROM meghajtóként való csatlakoztatása, de ekkor hiányzik a hardver támogatása.

A MOUNT alapvetően lehetővé teszi valódi hardver csatlakoztatását a DOSBox emulált PC-jéhez. Tehát a MOUNT CC:\GAMES azt mondja a DOSBoxnak, hogy a C:\GAMES könyvtárat használja C: meghajtóként a DOSBoxban. MOUNT CE:\SomeFolder azt mondja a DOSBoxnak, hogy az E:\SomeFolder könyvtárat használja C: meghajtóként a DOSBoxban.

A teljes C-meghajtó felszerelése MOUNT CC:\ segítségével NEM ajánlott! Ugyanez igaz bármely más meghajtó gyökérének csatlakoztatására is, kivéve a CD-ROM-okat (csak olvasható jellegük miatt). Ellenkező esetben, ha Ön vagy a DOSBox hibázik, elveszítheti az összes fájlt. Ezenkívül soha ne csatlakoztasson „Windows” vagy „Program Files” mappákat vagy almappáikat a Windows Vista/7 rendszerben, mert előfordulhat, hogy a DOSBox nem fog megfelelően működni, vagy később leáll. Javasoljuk, hogy az összes dos-alkalmazást/játékot egy egyszerű mappában tartsa (például c:\dosgames), és csatlakoztassa azt.

A játékot mindig a DOSBoxon belül kell telepítenie. Tehát ha a játék CD-n van, mindig (még a telepítés után is!) mindkettőt fel kell csatolni: a mappát merevlemezként és CD-ROM-ként.
A merevlemezt mindig úgy kell csatlakoztatni, mint a c
CD-ROM-ot, mint d
A Floppy-t mindig a (vagy b) formátumban kell csatlakoztatni.

Basic MOUNT Példák normál használatra (Windows):

  1. Mappa merevlemezként való csatlakoztatása:
    mount cd:\dosgames
  2. Az E CD-ROM meghajtó csatlakoztatása D CD-ROM meghajtóként DOSBoxban:
    mount de:\ -t cdrom
  3. A meghajtó csatlakoztatása a: hajlékonylemezként:
    mount aa:\ -t floppy

Speciális MOUNT példák (Windows):

  1. ~870 MB szabad lemezterülettel rendelkező merevlemez csatlakoztatásához (egyszerű változat):
    mount cd:\dosgames -freesize 870
  2. ~870 MB szabad lemezterülettel rendelkező meghajtó csatlakoztatásához (csak szakértők, teljes ellenőrzés):
    mount cd:\dosgames -size 512,127,16513,13500
  3. A c:\dosgames\floppy floppyként történő csatlakoztatása:
    mount ac:\dosgames\floppy -t floppy

Egyéb MOUNT példák:

  1. A rendszer CD-ROM meghajtó csatlakoztatása a /media/cdrom beillesztési ponthoz CD-ROM meghajtóként D DOSBoxban:
    mount d /media/cdrom -t cdrom -usecd 0
  2. A /home/user/dosgames C meghajtóként való csatlakoztatásához DOSBoxban:
    mount c /home/user/dosgames
  3. Annak a könyvtárnak a felcsatolása, ahol a DOSBox C-ként indult a DOSBoxban:
    mount c .
    (jegyezd meg a .-t, amely azt a könyvtárat jelöli, ahol a DOSBox elindult, Windows Vista/7 rendszeren ne használja ezt, ha a DOSBoxot a „Program Files” mappába telepítette)

Ha CD-képet vagy hajlékonylemez-képet szeretne csatlakoztatni, jelölje be az IMGMOUNT lehetőséget .
A MOUNT lemezképekkel is működik, de csak akkor, ha például külső programot használ (mindkettő ingyenes):

Bár az IMGMOUNT jobb kompatibilitást tud adni.

MEM

Program a szabad memória mennyiségének és típusának megjelenítésére.

VER
VER beállított fő_verzió [minor_version]

Az aktuális DOSBox verzió és a jelentett DOS verzió megjelenítése (paraméter nélküli használat). Módosítsa a jelentett DOS verziót a „set” paraméterrel, például: „VER set 6 22”, hogy a DOSBox DOS 6.22 verziószámot jelentsen.

CONFIG -writeconf filelocation
CONFIG -writelang filelocation
CONFIG -securemode
CONFIG -set „section property=value”
CONFIG -get „section property”

A CONFIG segítségével a DOSBox különféle beállításai módosíthatók vagy lekérdezhetők futás közben. Lemezre tudja menteni az aktuális beállításokat és nyelvi karakterláncokat. Az összes lehetséges szakaszról és tulajdonságról a 13. szakaszban olvashat: „A konfigurációs (beállítások) fájl”.

-writeconf fájl helye

Írja be az aktuális konfigurációs beállításokat egy megadott helyen lévő fájlba. A „filelocation” a helyi meghajtón található, nem pedig a DOSBox beépített meghajtóján. A konfigurációs fájl a DOSBox különféle beállításait szabályozza: az emulált memória mennyiségét, az emulált hangkártyákat és még sok más dolgot. Lehetővé teszi az AUTOEXEC.BAT elérését is. További információért lásd a 13. szakaszt: „A konfigurációs (beállítások) fájl” .

-writelang fájl helye

Írja be az aktuális nyelvi beállításokat egy megadott helyen lévő fájlba. A „filelocation” a helyi meghajtón található, nem pedig a DOSBox beépített meghajtóján. A nyelvi fájl vezérli a belső parancsok és a belső DOS összes látható kimenetét. További információkért lásd a 14. szakaszt: „A nyelvi fájl” .

-biztonságos mód

A DOSBoxot biztonságosabb módba kapcsolja. Ebben a módban a belső MOUNT, IMGMOUNT és BOOT parancsok nem működnek. Ebben a módban nem lehet új konfigurációs fájlt vagy nyelvi fájlt létrehozni. (Figyelem: ezt a módot csak a DOSBox újraindításával lehet visszavonni.)

-set „section property=value”

A CONFIG megpróbálja új értékre állítani a tulajdonságot. A CONFIG jelenleg nem tudja jelenteni, hogy a parancs sikeres volt-e vagy sem.

– kap „szakasztulajdont”

A tulajdonság aktuális értéke a %CONFIG% környezeti változóban kerül jelentésre és tárolásra. Ez használható az érték tárolására kötegfájlok használatakor.

A „-set” és a „-get” is kötegfájlokból működik, és felhasználható az egyes játékok saját preferenciáinak beállítására. Bár lehet, hogy egyszerűbb külön DOSBox konfigurációs fájlokat használni minden játékhoz.

Példák:

  1. Konfigurációs fájl létrehozása a c:\dosgames könyvtárban:
    config -writeconf c:\dosgames\dosbox.conf
  2. A processzorciklusok 10000-re állítása:
    config -set „cpu ciklusok=10000”
  3. Az ems memória emuláció kikapcsolása:
    config -set „dos ems=off”
  4. Annak ellenőrzésére, hogy melyik processzormagot használják.
    config – get „cpu core”

LOADFIX [-méret] [program] [program-paraméterek]
LOADFIX -f

Program a rendelkezésre álló hagyományos memória mennyiségének csökkentésére. Hasznos a régi programok számára, amelyek nem várnak sok memóriát.

-méret

az „elfogyasztandó” kilobájtok száma, alapértelmezett = 64 kb

-f

felszabadítja az összes korábban lefoglalt memóriát

Példák:

  1. Az mm2.exe elindításához és 64 kb memória lefoglalásához
    (az mm2-ben 64 kb-al kevesebb lesz):
    loadfix mm2
  2. Az mm2.exe elindításához és 32 kb memória lefoglalásához:
    loadfix -32 mm2
  3. A korábban lefoglalt memória felszabadítása:
    loadfix -f

RESCAN

Olvassa el újra a DOSBox könyvtárszerkezetéről szóló részt. Hasznos, ha valamit megváltoztatott egy beépített meghajtón a DOSBoxon kívül. (A CTRL – F4 is ezt teszi!)

KEVERŐ

A DOSBox megjeleníti az aktuális hangerő-beállításokat. A következőképpen módosíthatja őket:

keverőcsatorna bal:jobb [/NOSHOW] [/LISTMIDI]

csatorna

A következők egyike lehet: MASTER, DISNEY, SPKR, GUS, SB, FM [, CDAUDIO].
A CDAUDIO csak akkor érhető el, ha a hangerőszabályzóval ellátott CD-ROM interfész engedélyezve van (CD kép, ioctl_dx).

bal jobb

A hangerő szintjei százalékban. Ha egy D-t teszel elé, az decibelben lesz megadva (Példa: mixer gus d-10).

/NOSHOW

Megakadályozza, hogy a DOSBox megjelenítse az eredményt, ha beállítja valamelyik hangerőszintet.

/LISTMIDI

A Windows rendszerben felsorolja a számítógépén elérhető midi eszközöket. A Windows alapértelmezett midi-leképezőjétől eltérő eszköz kiválasztásához módosítsa a konfigurációs fájl [midi] szakaszában a „midiconfig=” sort „midiconfig=id”-re, ahol az „id” az eszközhöz tartozó szám LISTMIDI. például. midiconfig=2

Linux alatt ez a beállítás nem működik, de hasonló eredményeket kapsz, ha a ‘pmidi -l’ parancsot használod a konzolban. Ezután módosítsa a „midiconfig=” sort „midiconfig=port”-ra, ahol a „port” az eszköz portja, a „pmidi -l” listában. például. midiconfig=128:0

IMGMOUNT

Segédprogram lemezképek és CD-ROM lemezképek DOSBoxban való csatlakoztatásához.

IMGMOUNT DRIVE [imagefile] -t [image_type] -fs [image_format]

-méret [szektorbájt méret, szektorfej, fejek, hengerek]

IMGMOUNT DRIVE [imagefile1 imagefile2 .. imagefileN] -t cdrom -fs iso

Képfájl

A DOSBoxba csatlakoztatandó képfájl helye. A hely lehet egy DOSBoxon belüli beépített meghajtón vagy a valódi lemezen. Lehetőség van CD-ROM képek (ISO vagy CUE/BIN vagy CUE/IMG) csatolására is. Ha CD-csere lehetőségre van szüksége, adja meg az összes képet egymás után (lásd a következő bejegyzést).
A CUE/BIN párok és a cue/img az előnyben részesített CD-ROM képtípusok, mivel az ISO-okhoz képest (amelyek csak adathordozók) képesek hangsávok tárolására. A CUE/BIN rögzítéshez mindig adja meg a CUE lapot.

képfájl1 képfájl2 .. képfájlN

A DOSBoxba csatlakoztatandó képfájlok helye.
A képfájlok számának megadása csak CD-ROM-képekhez engedélyezett.
A CD-k a CTRL-F4 billentyűkombinációval bármikor cserélhetők.
Ez szükséges azoknál a játékoknál, amelyek több CD-ROM-ot használnak, és a CD-t
játék közben valamikor ki kell cserélni.

-t

A következő képtípusok érvényesek:

floppy:

Hajlékonylemez-képet határoz meg. A DOSBox automatikusan azonosítja a lemez geometriáját (360K, 1.2MB, 720K, 1.44MB stb.).

CD ROM:

Meghatároz egy CD-ROM képet. A geometria automatikus és ehhez a mérethez van beállítva. Ez lehet egy iso vagy egy cue/bin pár vagy egy cue/img pár.

hdd:

Megadja a merevlemez képét. Ahhoz, hogy ez működjön, be kell állítani a megfelelő CHS geometriát.

-fs

A következő érvényes fájlrendszer-formátumok:

iso: Megadja az ISO 9660 CD-ROM formátumot.
fat: Megadja, hogy a kép a FAT fájlrendszert használja. A DOSBox megpróbálja felcsatolni ezt a képet meghajtóként a DOSBoxban, és elérhetővé teszi a fájlokat a DOSBoxon belülről.
none: A DOSBox nem kísérli meg beolvasni a lemezen lévő fájlrendszert. Ez akkor hasznos, ha formázni kell, vagy ha a BOOT paranccsal szeretné elindítani a lemezt. A „nincs” fájlrendszer használatakor meg kell adnia a meghajtó számát (2 vagy 3, ahol 2 = master, 3 = slave) a meghajtóbetűjel helyett.
Például egy 70 MB-os kép szolga meghajtóként való csatlakoztatásához írja be (idézőjelek nélkül):

„imgmount 3 d:\test.img -size 512,63,16,142 -fs none”
Hasonlítsa össze ezt egy rögzítővel, hogy hozzáférjen a meghajtóhoz a
DOSBoxon belül, amely így szól:
„imgmount e: d:\test.img -méret: 512,63,16,142”

-méret
A meghajtó hengerei, fejei és szektorai. A merevlemez képeinek csatlakoztatásához szükséges.

Példa a CD-ROM lemezképek csatolására (Linux alatt):

  1. imgmount d /tmp/cdimage1.cue /tmp/cdimage2.cue -t cdrom

vagy (ami szintén működik):

  1. mount c /tmp
  2. imgmount dc:\cdimage1.cue c:\cdimage2.cue -t cdrom

(Windows alatt):

imgmount df:\img\CD1.cue f:\img\CD2.cue f:\img\CD3.cue -t cdrom
imgmount d „g:\img\7th Guest CD1.cue” „g:\img\7th Guest CD2.cue” -t cdrom

Ne felejtsd el, hogy a MOUNT-ot képekkel is használhatod, de csak akkor, ha pl. külső programot használsz (mindkettő ingyenes):

Bár az IMGMOUNT jobb kompatibilitást tud adni.

CSOMAGTARTÓ

A rendszerindítás a DOSBox által kínált operációs rendszer emulációtól függetlenül elindítja a floppy lemezképeket vagy a merevlemez-képeket. Ez lehetővé teszi indító hajlékonylemezek lejátszását vagy más operációs rendszerek indítását a DOSBoxon belül. Ha a cél emulált rendszer PCjr (machine=pcjr), a rendszerindítási parancs használható PCjr kazetták (.jrc) betöltésére.

BOOT [diskimg1.img diskimg2.img .. diskimgN.img] [-l meghajtólevél]

BOOT [cart.jrc] (csak PCjr)

diskimg1.img diskimg2.img .. diskimgN.img

Ez tetszőleges számú hajlékonylemezes lemezkép lehet, amelyet fel kell szerelni, miután a DOSBox elindította a megadott meghajtóbetűjelet. A képek közötti váltáshoz nyomja le a CTRL-F4 billentyűkombinációt, hogy az aktuális lemezről a listában a következő lemezre váltson. A lista az utolsó lemezképtől visszafelé halad
az elejére.

[-l driveletter]

Ezzel a paraméterrel megadhatja, hogy melyik meghajtóról induljon a rendszer. Az alapértelmezett az A meghajtó, a hajlékonylemez-meghajtó. A masterként szerelt merevlemez-lemezkép is indítható a „-l C” megadásával idézőjelek nélkül, vagy a meghajtó slaveként a „-l D” megadásával.

cart.jrc (csak PCjr)

Ha a PCjr emuláció engedélyezve van, a kazetták a BOOT paranccsal tölthetők be. A támogatás továbbra is korlátozott.

IPX

Engedélyeznie kell az IPX-hálózatot a DOSBox konfigurációs fájljában.

Az összes IPX hálózatot a belső DOSBox IPXNET programon keresztül kezelik. A DOSBoxon belüli IPX-hálózattal kapcsolatos segítségért írja be az „IPXNET HELP” parancsot (idézőjelek nélkül), és a program felsorolja a parancsokat és a vonatkozó dokumentációt.

Ami a hálózat tényleges beállítását illeti, az egyik rendszernek a szervernek kell lennie. Ennek beállításához írja be az „IPXNET STARTSERVER” parancsot (idézőjelek nélkül) egy DOSBox-munkamenetbe. A szerver DOSBox munkamenete automatikusan hozzáadja magát a virtuális IPX hálózathoz. Minden további számítógéphez, amelynek a virtuális IPX-hálózat részét kell képeznie, be kell írnia az „IPXNET CONNECT <számítógép gazdagép neve vagy IP-címe>” kifejezést.
Például, ha a szervere a bob.dosbox.com címen található, akkor minden nem kiszolgáló rendszeren be kell írnia az „IPXNET CONNECT bob.dosbox.com” címet.

A Netbiost igénylő játékokhoz a Novelltől származó NETBIOS.EXE nevű fájlra van szükség. Hozzon létre IPX kapcsolatot a fent leírtak szerint, majd futtassa a „netbios.exe” fájlt.

A következő egy IPXNET parancshivatkozás:

IPXNET CONNECT

Az IPXNET CONNECT kapcsolatot nyit meg egy másik DOSBox munkameneten futó IPX alagútkezelő szerverrel. Az „address” paraméter a kiszolgáló számítógép IP-címét vagy gazdagépnevét adja meg. Megadhatja a használandó UDP-portot is. Az IPXNET alapértelmezés szerint a 213-as portot – az IPX tunneláshoz hozzárendelt IANA portot – használja a csatlakozáshoz.

Az IPXNET CONNECT szintaxisa:
IPXNET CONNECT cím <port>

IPXNET LESZAKÍTÁS

Az IPXNET DISCONNECT lezárja a kapcsolatot az IPX alagútkezelő szerverrel.

Az IPXNET DISCONNECT szintaxisa:
IPXNET DISCONNECT

IPXNET STARTSZERVER

Az IPXNET STARTSERVER ezen a DOSBox-munkameneten elindít egy IPX-alagút-kiszolgálót. Alapértelmezés szerint a szerver a 213-as UDP-porton fogadja el a kapcsolatokat, bár ez módosítható. A szerver elindítása után a DOSBox automatikusan elindítja a kliens kapcsolatot az IPX tunneling szerverrel.

Az IPXNET STARTSERVER szintaxisa:
IPXNET STARTSERVER <port>

Ha a szerver egy útválasztó mögött van, akkor a <port> UDP-portot erre a számítógépre kell továbbítani. Linux/Unix alapú rendszereken az 1023-nál kisebb portszámok csak root jogosultságokkal használhatók. Azokon a rendszereken használjon 1023-nál nagyobb portokat.

IPXNET LEÁLLÍTÓSZERVER

Az IPXNET STOPSERVER leállítja az ezen a DOSBox-munkameneten futó IPX-alagút-kiszolgálót. Gondoskodni kell arról, hogy az összes többi kapcsolat is megszakadjon, mivel a kiszolgáló leállítása leállást okozhat más olyan gépeken, amelyek még mindig az IPX alagútkiszolgálót használják.

Az IPXNET STOPSERVER szintaxisa:
IPXNET STOPSERVER

IPXNET PING

Az IPXNET PING ping kérést sugároz az IPX alagúthálózaton keresztül.
Válaszul az összes többi csatlakoztatott számítógép válaszol a ping-re,
és jelenti a ping üzenet fogadásának és elküldésének idejét.

Az IPXNET PING szintaxisa:
IPXNET PING

IPXNET ÁLLAPOT

Az IPXNET STATUS a DOSBox munkamenet IPX alagúthálózatának aktuális állapotát jelenti. A hálózathoz csatlakoztatott összes számítógép listájához használja az IPXNET PING parancsot.

Az IPXNET STATUS szintaxisa:
IPXNET STATUS

KEYB [billentyűzetkiosztás kódja [kódlap [kódlapfájl]]]

Módosítsa a billentyűzetkiosztást. A billentyűzetkiosztásokkal kapcsolatos részletes információkért lásd a 8. részt: „Billentyűzetkiosztás”

A [billentyűzetkiosztás kódja] egy öt vagy kevesebb karakterből álló karakterlánc, például a PL214 (lengyel gépírók) vagy a PL457 (lengyel programozók). Meghatározza a használni kívánt billentyűzetkiosztást.
A DOSBoxba beépített összes elrendezés listája itt található!

[codepage] a használandó kódlap száma. A billentyűzetkiosztásnak támogatnia kell a megadott kódlapot, különben a kiosztás betöltése meghiúsul. Ha nincs kódlap megadva, a rendszer automatikusan kiválasztja a megfelelő kódlapot a kért elrendezéshez.

A [codepagefile] olyan kódlapok betöltésére használható, amelyek még nincsenek DOSBoxba fordítva. Erre csak akkor van szükség, ha a DOSBox nem találja a kódlapot. Ha nincs megadva codepagefile, de mind a tíz ega.cpx fájlt (a FreeDOS-ból) a DOSBox programmappába helyezi, a rendszer automatikusan kiválasztja a kívánt elrendezéshez/kódlaphoz megfelelő kódlapfájlt.

Példák:

  1. A lengyel gépíró billentyűk elrendezésének betöltése (automatikusan a 852-es kódlapot használja):
    keyb pl214
  2. Az egyik orosz billentyűzetkiosztás betöltése 866-os kódlappal:
    keyb ru441 866
    Az orosz karakterek beírásához nyomja meg az ALT+JOBB-SHIFT billentyűt.
  3. Az egyik francia billentyűzetkiosztás betöltéséhez 850-es kódlappal (ahol a
    kódlap az EGACPI.DAT-ban van meghatározva):
    keyb fr189 850 EGACPI.DAT
  4. A 858-as kódlap betöltése (billentyűzetkiosztás nélkül):
    keyb none 858
    Ezzel módosíthatja a FreeDOS keyb2 segédprogram kódlapját.
  5. Az aktuális kódlap és ha betöltött, a billentyűzetkiosztás megjelenítése:
    billentyő

További információért használja a /? parancssori kapcsolót a programokkal.

=================
5. Speciális billentyűk
=================

ALT-ENTER Váltás teljes képernyőre és vissza.
ALT-SZÜNET Az emuláció szüneteltetése (a folytatáshoz nyomja meg ismét az ALT-PAUSE billentyűt).
CTRL-F1 Indítsa el a billentyűleképezőt.
CTRL-F4 Váltás a beépített hajlékonylemez-/CD-képek között. Frissítse a könyvtár gyorsítótárát az összes meghajtóhoz.
CTRL-ALT-F5 A képernyőről készült film létrehozásának indítása/leállítása. (avi videó rögzítés)
CTRL-F5 Mentse el a képernyőképet. (PNG formátum)
CTRL-F6 Hangkimenet indítása/leállítása wave fájlba.
CTRL-ALT-F7 Az OPL parancsok rögzítésének indítása/leállítása. (DRO formátum)
CTRL-ALT-F8 A nyers MIDI parancsok rögzítésének indítása/leállítása.
CTRL-F7 Keretkihagyás csökkentése.
CTRL-F8 Keretkihagyás növelése.
CTRL-F9 Öld meg a DOSBoxot.
CTRL-F10 Rögzítse/engedje el az egeret.
CTRL-F11 Lassítsa le az emulációt (DOSBox ciklusok csökkentése).
CTRL-F12 Emuláció felgyorsítása (DOSBox ciklusok növelése)*.
ALT-F12 Feloldási sebesség (turbógomb/gyors előretekerés)**.
F11, ALT-F11 (gép=cga) árnyalat módosítása NTSC kimeneti módokban***
F11 (gép=herkules) körbejárja a borostyán, zöld, fehér színezést***

*MEGJEGYZÉS: Ha megnöveli a DOSBox ciklusait a számítógép CPU-erőforrásaihoz képest, az ugyanazt a hatást fogja elérni, mint az emuláció lelassítása. Ez a maximum számítógépenként változik.

**MEGJEGYZÉS: Ehhez szabad CPU-erőforrásokra van szüksége (minél több van, annál gyorsabban megy), ezért egyáltalán nem fog működni ciklusok=max vagy túl sok fix ciklus esetén. Nyomva kell tartani a gombokat, hogy működjön!

***MEGJEGYZÉS: Ezek a kulcsok nem működnek, ha korábban más típusú géppel mentett le egy leképezőfájlt. Tehát vagy rendelje hozzá őket újra, vagy állítsa vissza a térképezőt.

Ezek az alapértelmezett billentyűkombinációk. A kulcsleképezőben módosíthatók (lásd 7. szakasz: KeyMapper ).

MAC OS-ben megpróbálhatod a cmd(applekey)-t a Ctrl billentyűvel együtt használni, ha a kulcs nem működik pl. cmd-ctrl-F1, de előfordulhat, hogy néhány kulcsot továbbra is át kell képezni (Linux alatt is).

A mentett/rögzített fájlok itt találhatók:

(Windows) „Start/WinLogo menü”->”Minden program”->DOSBox-0.74-3->Extrák
(Linux) ~/.dosbox/capture
(MAC OS X) „~/Library/Preferences/capture”

Ez a DOSBox konfigurációs fájljában módosítható.

====================
6. Joystick/Gamepad
=====================

A DOS szabványos joystick portja maximum 4 tengelyt és 4 gombot támogat. Többek között a konfiguráció különböző módosításait használták.

Ahhoz, hogy a DOSBoxot más típusú emulált joystick/gamepad használatára kényszerítse, a DOSBox konfigurációs fájl [joystick] részében a „joysticktype” bejegyzés használható.

egyik sem – letiltja a vezérlő támogatását.
auto – (alapértelmezett) automatikusan felismeri, hogy egy vagy két vezérlő van-e csatlakoztatva:

ha van egy – ‘4tengelyes’ beállítás,
ha kettő van – ‘2tengely’ beállítás használatos.

2 tengely – Ha két vezérlő van csatlakoztatva, mindegyik egy joystickot emulál 2 tengellyel és 2 gombbal. Ha csak egy vezérlő van csatlakoztatva, az csak 2 tengellyel és 2 gombbal rendelkező joystickot emulál.
4 tengely – csak az első vezérlőt támogatja, emulál egy 4 tengelyes és 4 gombos joystickot vagy egy 2 tengelyes és 6 gombos játékvezérlőt.
4tengely_2 – csak a második vezérlőt támogatja.
fcs – csak az első vezérlőt támogatja, emulálja a ThrustMaster Flight Control System-et, 3 tengellyel, 4 gombbal és 1 kalappal.
ch – csak az első vezérlőt támogatja, emulálja a CH Flightstick-et, 4 tengellyel, 6 gombbal és 1 kalappal, de nem lehet egyszerre több gombot megnyomni.

A játékon belül is megfelelően be kell állítani a vezérlőt.

Fontos megjegyezni, hogy ha a leképezési fájlt joystick csatlakoztatása nélkül vagy más joystick-beállítással mentette el, az új beállítás nem fog megfelelően működni, vagy egyáltalán nem fog működni, amíg vissza nem állítja a DOSBox leképezőfájlját.

Ha a vezérlő megfelelően működik a DOSBoxon kívül, de nem kalibrál megfelelően a DOSBoxon belül, próbálkozzon más „időzített” beállítással a DOSBox konfigurációs fájljában.

=============
7. KeyMapper
=============

A DOSBox leképezőt a CTRL-F1 billentyűkombinációval (lásd: 5. Speciális kulcsok) vagy a -startmapperrel (lásd: 3. szakasz Parancssori paraméterek) segítségével indíthatja el. Megjelenik egy virtuális billentyűzet és egy virtuális joystick.

Ezek a virtuális eszközök megfelelnek a DOSBox által a DOS-alkalmazásoknak jelentett kulcsoknak és eseményeknek. Ha rákattint egy gombra az egérrel, akkor a bal alsó sarokban láthatja, hogy melyik eseményhez van társítva (EVENT), és éppen milyen eseményekhez van kötve.

Esemény: EVENT
BIND: BIND (az ujjával/kézzel megnyomott valódi kulcs/gomb/tengely)

Adja hozzá Del
mod1 hold Next
mod2
mod3

ESEMÉNY

A kulcs vagy a joystick tengelye/gombja/kalapja a DOSBox jelentést küld a DOS-alkalmazásoknak. (az esemény, ami a játék során fog megtörténni, (pl. lövöldözés/ugrás/séta)

BIND

A valódi billentyűzeted billentyűje vagy a valódi joystick(ok) tengelye/gombja/kalapja (az SDL jelentése szerint), amely az ESEMÉNYhez kapcsolódik.

mod 1,2,3

Módosítók. Ezeket a gombokat le kell nyomni, miközben lenyomja a BIND gombot. mod1 = CTRL és mod2 = ALT. Ezeket általában csak akkor használják, ha módosítani kívánja a DOSBox speciális kulcsait.

Hozzáadás

Új BIND hozzáadása ehhez az EVENT-hez. Alapvetően adjon hozzá egy billentyűt a billentyűzetről vagy egy eseményt a joystickről (gombnyomás, tengely/kalap mozgás), amely létrehozza az ESEMÉNY DOSBoxban.

Del

Törölje a BIND-ot ehhez az EVENT-hez. Ha egy EVENT-nek nincs BINDS, akkor ezt az eseményt nem lehet kiváltani a DOSBoxban (azaz nincs mód a kulcs beírására vagy a joystick megfelelő műveletének használatára).

Következő

Menjen végig azon kötések listáján, amelyek ehhez az ESEMÉNYhez kapcsolódnak.

Példa:

Q1. Azt szeretné, ha az X a billentyűzeten lenne, hogy Z betűt írjon be a DOSBoxba.

A. Kattintson a Z-re a billentyűzetleképezőn. Kattintson a „Hozzáadás” gombra. Most nyomja meg az X gombot a billentyűzeten.

Q2. Ha néhányszor rákattint a „Next” gombra, észre fogja venni, hogy a billentyűzeten lévő Z a DOSBoxban is Z betűt produkál.

A. Ezért válassza ki újra a Z-t, és kattintson a „Next”-re, amíg a Z meg nem jelenik a billentyűzeten
. Most kattintson a „Del” gombra.

Q3. Ha kipróbálod DOSBoxban, észre fogod venni, hogy az X megnyomásával megjelenik a ZX.

V. A billentyűzeten lévő X továbbra is az X-hez van rendelve! Kattintson az X-re a billentyűzetleképezőben, és keressen a „Next” gombbal, amíg meg nem találja a leképezett X billentyűt. Kattintson a „Del” gombra.

Példák a joystick újratervezésére:

Van egy joystick, amely jól működik DOSBox alatt, és csak billentyűzettel szeretne játszani a joystickkal (feltételezzük, hogy a játékot a billentyűzet nyilai vezérlik):

  1. Indítsa el a térképezőt, majd kattintson a bal oldali billentyűzet nyíl egyikére. Az EVENT értéke kulcs_bal. Most kattintson a Hozzáadás gombra, és mozgassa a joystickot a megfelelő irányba, ez hozzáad egy eseményt a BIND-hoz.
  2. Ismételje meg a fentieket a hiányzó három irányra, ezen kívül a joystick gombjai is áttérképezhetők (tűz/ugrás).
  3. Kattintson a Mentés, majd a Kilépés gombra, és tesztelje valamilyen játékkal.

A joystick y tengelyét szeretné felcserélni, mert néhány flightim a fel/le joystick mozgását olyan módon használja, ami neked nem tetszik, és magában a játékban nem konfigurálható:

  1. Indítsa el a térképezőt, és kattintson az Y- gombra az első joystick mezőben. Az EVENT értéke jaxis_0_1-.
  2. Kattintson a Del gombra az aktuális összerendelés eltávolításához, majd kattintson a Hozzáadás gombra, és mozgassa lefelé a joystickot. Új kötést kell létrehozni.
  3. Ismételje meg ezt Y+ esetén, mentse el az elrendezést, és végül tesztelje valamilyen játékkal.

Ha bármit át akarsz képezni a d-pad/hat-edre, akkor a konfigurációs fájlban módosítanod kell a ‘joysticktype=auto’-t ‘joysticktype=fcs’-re. Lehet, hogy ez a következő dosbox verzióban javítani fog.

Ha módosítja az alapértelmezett leképezést, a „Mentés” gombra kattintva mentheti el a változtatásokat. A DOSBox elmenti a leképezést a konfigurációs fájlban megadott helyre (a mapperfile= bejegyzés). Indításkor a DOSBox betölti a leképezőfájlt, ha az megtalálható a DOSBox konfigurációs fájljában.

===================
8. Billentyűzetkiosztás:
====================

Másik billentyűzetkiosztásra váltáshoz használhatja a DOSBox konfigurációs fájl [dos] részében a „keyboardlayout” bejegyzést, vagy a belső DOSBox programot keyb.com (4. szakasz: Belső programok) Mindkettő elfogadja a DOS-nak megfelelő nyelvi kódokat (lásd alább), de csak a keyb.com használatával adható meg egyéni kódlap.

Az alapértelmezett keyboardlayout=auto jelenleg csak Windows alatt működik. A nyelv az operációs rendszer nyelvének megfelelően kerül kiválasztásra, de a billentyűzetkiosztás nem észlelhető.

Elrendezés váltás

A DOSBox alapértelmezés szerint számos billentyűzetkiosztást és kódlapot támogat, ebben az esetben csak az elrendezés azonosítóját kell megadni (mint például a keyboardlayout=PL214 a DOSBox konfigurációs fájljában vagy a „PL214 billentyű” használata a DOSBox parancssorában). A DOSBoxba beépített összes elrendezés listája itt található: https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=21824

Egyes billentyűzetkiosztások (például a GK319 kódlap 869-es elrendezése és az RU441-es elrendezés 808-as kódlapja) támogatják a kettős elrendezést, amelyek az egyik elrendezéshez a LeftALT+RrightSHIFT, a másikhoz pedig a LeftALT+BalSHIFT billentyűkombinációval érhetők el. Egyes billentyűzetkiosztások (például az LT456 kódlap 771-es elrendezése) három elrendezést támogatnak, a harmadik a JobbALT+BalCTRL megnyomásával érhető el.

Támogatott külső fájlok

A FreeDOS .kl fájlok (FreeDOS keyb2 billentyűzetkiosztási fájlok), valamint a FreeDOS keyboard.sys/keybrd2.sys/keybrd3.sys könyvtárak támogatottak, amelyek az összes elérhető .kl fájlból állnak. Ha a DOSBox-ba integrált elrendezések valamilyen okból nem működnek, vagy ha frissített vagy új elrendezések válnak elérhetővé, lásd
az előre lefordított billentyűzetkiosztásokért!

Mind a .CPI (MS-DOS és kompatibilis kódlapfájlok), mind a .CPX (FreeDOS UPX-tömörített kódlapfájlok) használható. Egyes kódlapok DOSBoxba vannak fordítva, így többnyire nem kell törődni a külső kódlapfájlokkal. Ha más (vagy egyedi) kódlapfájlra van szüksége, másolja be a DOSBox könyvtárába, hogy elérhető legyen a DOSBox számára. Ha mind a tíz ega.cpx fájlt (a FreeDOS-ból) a DOSBox mappába helyezi, a rendszer automatikusan kiválasztja a kívánt elrendezéshez/kódlaphoz megfelelő kódlapfájlt.

További elrendezések hozzáadhatók a megfelelő .kl fájl bemásolásával a DOSBox konfigurációs fájl könyvtárába, és a fájlnév első részének nyelvi kódként való használatával.

Példa: Az UZ.KL fájlhoz (Üzbegisztán billentyűzetkiosztása) adja meg a „keyboardlayout=uz” értéket a DOSBox konfigurációs fájljában.
A billentyűzetkiosztási csomagok (például a keybrd2.sys) integrálása hasonlóan működik.

Vegye figyelembe, hogy a billentyűzetkiosztás lehetővé teszi idegen karakterek beírását, de a fájlnevekben NINCS támogatás ezekre. Próbálja elkerülni ezeket mind a DOSBoxon belül, mind a gazdagép operációs rendszerén lévő fájlokban, amelyek elérhetők a DOSBox által.

==============================
9. Soros többjátékos funkció:
=============== =================

A DOSBox képes emulálni a soros nullmodem kábelt hálózaton és interneten keresztül. A DOSBox konfigurációs fájl [serialports] szakaszán keresztül konfigurálható.

Nullmodem kapcsolat létrehozásához az egyik oldalnak szerverként, a másiknak pedig kliensként kell működnie.

A szervert a DOSBox konfigurációs fájljában kell beállítani:

serial1=nullmodem

Az ügyfél:

serial1=nullmodem szerver:<IP vagy a szerver neve>

Most indítsa el a játékot, és válassza a nullmodem / soros kábel / már csatlakoztatva többjátékos módot a COM1-en. Állítsa be ugyanazt az adatátviteli sebességet mindkét számítógépen.

Ezenkívül további paraméterek adhatók meg a nullmodem kapcsolat viselkedésének szabályozására. Ezek mind paraméterek:

* port: TCP portszám. Alapértelmezett: 23
* rxdelay: mennyi ideig (ezredmásodpercben) kell késleltetni a fogadott adatokat, ha az interfész nem áll készen. Növelje ezt az értéket, ha túlfutási hibákat észlel a DOSBox állapotablakban. Alapértelmezett: 100
* txdelay: mennyi ideig kell adatokat gyűjteni a csomag küldése előtt. Alapértelmezett: 12 (csökkenti a hálózati többletterhelést)
* szerver: Ez a nullmodem a megadott szerverhez csatlakozó kliens lesz. (Nincs szerver argumentum: legyen szerver.)
* átlátszó:1 Csak a soros adatokat küldje el, RTS/DTR kézfogás nélkül. Használja ezt, ha nem nullmodemhez csatlakozik.
* telnet:1 A távoli helyről származó Telnet adatok értelmezése. Automatikusan átlátszóvá teszi.
* usedtr:1 A kapcsolat nem jön létre, amíg a DTR-t be nem kapcsolja a DOS program. Hasznos modem terminálokhoz. Automatikusan átlátszóvá teszi.
* bemenet: 1 Használjon parancssorral a DOSBoxnak átadott socketet. Automatikusan átlátszóvá teszi. (Socket Inheritance: Régi DOS-os ajtójátékok lejátszására szolgál új BBS szoftveren.)

Példa: Legyen egy kiszolgáló, aki az 5000-es TCP-porton figyel.
serial1=nullmodem szerver:<IP vagy a szerver neve> port:5000 rxdelay:1000

====================================
10. A DOSBox gyorsítása/lassítása
== ===================================

A DOSBox egyidejűleg emulálja a CPU-t, a hang- és grafikus kártyákat, valamint a számítógép egyéb perifériáit. Az emulált DOS alkalmazás sebessége attól függ, hogy hány utasítást lehet emulálni, ami állítható (ciklusok száma).

CPU ciklusok (gyorsítás/lassítás)

Alapértelmezés szerint (cycles=auto) a DOSBox megpróbálja észlelni, hogy egy játékot időintervallumonként minél több emulált utasítással kell-e futtatni (cycles=max, néha ez azt eredményezi, hogy a játék túl gyorsan vagy instabilan működik), vagy a rögzítettet használja-e ciklusok száma (ciklusok = 3000, néha ez a játék túl lassú vagy túl gyors működését eredményezi). A DOSBox konfigurációs fájljában azonban bármikor manuálisan is beállíthat egy másik beállítást.

A lassú vagy gyors viselkedést a DOSBox konfigurációs fájljában meghatározott számú ciklus beállításával kényszerítheti ki. Ha például ciklusokat állít be = 10000, akkor a DOSBox ablak tetején megjelenik egy „Cpu sebesség: fix 10000 ciklus” sor. Ebben a módban a CTRL-F11 lenyomásával még jobban csökkentheti a ciklusok számát (amennyit csak akar), vagy növelheti a CTRL-F12 lenyomásával, amennyit csak akar, de korlátozni fogja a a számítógép CPU egyik magja. Megtekintheti, hogy valódi CPU-magjainak mennyi szabadideje van, ha megnézi a Feladatkezelőt Windows 2000/XP/Vista/7 rendszerben és a Rendszerfigyelőt Windows 95/98/ME rendszerben. Miután a számítógép valódi CPU-jának egymagjának teljesítményének 100 százalékát felhasználták, nincs további mód a DOSBox felgyorsítására (valójában lassulni kezd), hacsak nem csökkenti a DOSBox nem CPU részei által generált terhelést. A DOSBox csak egy magot használhat a CPU-ból, így ha például egy 4 magos CPU-ja van, a DOSBox nem fogja tudni használni három másik mag erejét.

A gyors viselkedést a DOSBox konfigurációs fájljában a cycles=max beállításával is kikényszerítheti. Ekkor a DOSBox ablak tetején megjelenik egy „Cpu Speed: max 100% cycles” sor. Ezúttal nem kell törődnie azzal, hogy a valódi CPU magjainak mennyi szabadideje van, mert a DOSBox mindig a valódi CPU egymagjának 100 százalékát használja. Ebben a módban csökkentheti valódi CPU maghasználatát a CTRL-F11 billentyűkombinációval, vagy növelheti a CTRL-F12 billentyűkombinációval.

CPU mag (gyorsítás)

Az x86 architektúrákon megpróbálhatja kényszeríteni egy dinamikusan újrafordító mag használatát (a DOSBox konfigurációs fájljában állítsa be a core=dynamic paramétert). Ez általában jobb eredményt ad, ha az automatikus felismerés (core=auto) meghiúsul. Legjobban a ciklusok=max. De megpróbálhatja nagy mennyiségű ciklussal is használni (például 20 000 vagy több). Ne feledje, hogy lehetnek olyan játékok, amelyek rosszabbul működnek/összeomlanak a dinamikus maggal (tehát gyakran mentse el a játékot), vagy egyáltalán nem működnek!

Grafikus emuláció (gyorsítás)

A VGA-emuláció a DOSBox igényes része a tényleges CPU-használat szempontjából. Növelje az átugrott képkockák számát (egyes lépésekben) a CTRL-F8 lenyomásával. A CPU-használatnak csökkennie kell, ha fix ciklusú beállítást használ, és növelheti a ciklusokat a CTRL-F12 billentyűkombinációval. Ezt addig ismételheti, amíg a játék elég gyorsan nem fut az Ön számára. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez egy kompromisszum: elveszíti a videó gördülékenységében, amit a sebességben nyer.

Hang emuláció (gyorsítás)

Megpróbálhatja letiltani a hangot a játék beállítási segédprogramján keresztül is, hogy tovább csökkentse a CPU terhelését. A nosound=true beállítása a DOSBox konfigurációjában NEM tiltja le a hangeszközök emulációját, csak a hangkimenetet.

Próbáljon meg minden programot bezárni, kivéve a DOSBoxot, hogy a lehető legtöbb erőforrást lefoglalja a DOSBox számára.

Speciális cikluskonfiguráció:

A ciklusok=automatikus és ciklusok=max beállítások paraméterezhetők, hogy eltérő indítási alapértékek legyenek. A szintaxis az

cycles=auto [„realmode default”] [„protected mode default”%] [limit „cycle limit”]
cycles=max [„protected mode default”%] [limit „cycle limit”]

Példa:

ciklusok=auto 5000 80 százalékos korlát A 20000
ciklus=5000 értéket használ valós módú játékokhoz, 80 százalékos CPU-szabályozást védett módú játékokhoz, valamint 20000-es kemény cikluskorlátot

====================
11. Hibaelhárítás
=====================

Általános tipp:

Ellenőrizze az üzeneteket a DOSBox állapotablakban. Lásd: 12. „DOSBox állapotablak”

A DOSBox azonnal összeomlik az indítás után:

  • használjon különböző értékeket az output= bejegyzéshez a DOSBox konfigurációs fájljában
  • próbálja meg frissíteni a grafikus kártya illesztőprogramját és a DirectX-et
  • (Linux) állítsa be az SDL_AUDIODRIVER környezeti változót alsa vagy oss értékre.

Egy bizonyos játék futtatása bezárja a DOSBoxot, összeomlik valamilyen üzenettel vagy lefagy:

  • nézd meg, hogy működik-e alapértelmezett DOSBox telepítéssel (módosítatlan konfigurációs fájl) próbáld ki hang letiltással (használd a játékhoz mellékelt hangbeállító programot, ezen kívül beállíthatod az sbtype=none és a gus=false értéket a DOSBox konfigurációs fájljában)
  • módosítsa a DOSBox konfigurációs fájl néhány bejegyzését, különösen próbálja meg:
    core=normal
    fix ciklusok (például ciklusok=10000)
    ems=false
    xms=false
    vagy a fenti beállítások kombinációi, hasonlóak az emulált lapkakészletet és funkcionalitást vezérlő gépbeállításokhoz:
    gép =vesa_nolfb
    vagy
    gép=vgaonly
  • a játék elindítása előtt használja a loadfix-et

A játék kilép a DOSBox promptból néhány hibaüzenettel:

  • figyelmesen olvassa el a hibaüzenetet, és próbálja meg megtalálni a hibát
  • próbálja ki a fenti szakaszokban található tippeket
  • a csatlakoztatás másképp történik, mivel egyes játékok válogatósak a helyszínek tekintetében, például ha a „mount dd:\oldgames\game” parancsot használtad, próbáld ki a „mount cd:\oldgames\game” és a „mount cd:\oldgames” parancsot.
  • ha a játékhoz CD-ROM szükséges, győződjön meg róla, hogy a „-t cdrom” parancsot használta a csatlakoztatáskor, és próbáljon ki különböző további paramétereket (az ioctl, usecd és label kapcsolókat, lásd a megfelelő részt)
  • ellenőrizze a játékfájlok fájlengedélyeit (csak olvasható attribútumok eltávolítása, írási engedélyek hozzáadása stb.)
  • próbáld meg újratelepíteni a játékot a DOSBoxon belül

=========================
12. DOSBox állapotablak
==================== ======

A DOSBox Staus ablaka sok hasznos információt tartalmaz a ribizli konfigurációjáról, a DOSBoxban végzett műveleteiről, a történt hibákról és még sok másról. Ha bármilyen problémája van a DOSBox-szal, ellenőrizze ezeket az üzeneteket.

A DOSBox állapotablak elindítása:

(Windows) Az állapotablak a fő DOSBox ablakkal együtt indul.
(Linux) Előfordulhat, hogy a DOSBoxot konzolról kell elindítania az állapotablak megtekintéséhez.
(MAC OS X) Kattintson jobb gombbal a DOSBox.app-ra, válassza a „Csomag tartalmának megjelenítése” -> írja be a „Tartalom” -> írja be a „MacOS” parancsot -> futtassa a „DOSBox” parancsot.

====================================
13. A konfigurációs (beállítások) fájl
==== =================================

A konfigurációs fájl automatikusan létrejön a DOSBox első futtatásakor. A fájl itt található:

(Windows) „Start/WinLogo menü” -> „Minden program” -> DOSBox-0.74-3-> Beállítások

(Linux) ~/.dosbox/dosbox-0.74-3.conf

(MAC OS X) „~/Library/Preferences/DOSBox 0.74-3 Preferences”

A fájl több részre van osztva. Minden szakasz egy [szakasznév] sorral kezdődik. A beállítások a property=value sorok, ahol az érték módosítható a DOSBox testreszabásához.
# és % megjegyzéssorokat jelöl.

A CONFIG.COM egy extra konfigurációs fájlt generálhat, amely a DOSBox indításakor a belső DOSBox Z: meghajtón található. A CONFIG.COM használatához tekintse meg a 4. szakaszt: „Belső programok” . A DOSBoxot a -conf kapcsolóval indíthatja el a generált fájl betöltéséhez és a beállítások használatához.

A DOSBox betölti a -conf paraméterrel megadott konfigurációs fájlokat. Ha egyiket sem adta meg, akkor megpróbálja betölteni a „dosbox.conf” fájlt a helyi könyvtárból. Ha nincs ilyen, a DOSBox betölti a felhasználói konfigurációs fájlt. Ez a fájl létrejön, ha nem létezik.

Fontos!: Windows Vista/7 rendszerben a konfigurációs fájl nem működik megfelelően, ha a „Windows” vagy a „Program Files” mappában vagy azok almappáiban, vagy közvetlenül a c:\ fájlban található, így a legjobb hely az extra konfigurációs fájlok tárolására. például: C:\oldgames

======================
14. A nyelvi fájl
=======================

A CONFIG.COM nyelvi fájlt generálhat, amely a DOSBox indításakor a belső DOSBox Z: meghajtón található. A CONFIG.COM használatához tekintse meg a 4. szakaszt: „Belső programok”.
Olvassa el a nyelvi fájlt, és remélhetőleg megérti, hogyan kell megváltoztatni. Indítsa el a DOSBoxot a -lang kapcsolóval az új nyelvi fájl használatához. Alternatív megoldásként beállíthatja a fájlnevet a konfigurációs fájlban a [dosbox] részben. Van egy nyelv= bejegyzés, amely a fájl helyével módosítható.

=======================================
15. A DOSBox saját verziójának elkészítése
= =======================================

Töltse le a forrást.
Ellenőrizze az INSTALL-t a forrásterjesztésben.

===================
16. Külön köszönet
====================

Lásd a KÖSZÖNÖM fájlt!


Tags:

Next Post

Iron Mountain

vas márc 3 , 2024
Keresés Search Az 1951-ben alapított Iron Mountain Incorporated (NYSE: IRM) elkötelezett az információk és vagyontárgyak tárolása, raktározása, védelme és kezelése iránt. A világ öt kontinensén, 1450 telephelyen, 26 ezer alkalmazottal, hetven évnyi tapasztalattal szolgálják ki ügyfeleiket. Világszerte több mint 225 ezer különböző szervezet bízza rájuk információi és vagyontárgyai védelmét és […]
ZX-81