Itt az idő, most már a hazai kis-és középvállalkozások (kkv) is haszonélvezői lehetnek a mesterséges intelligencia (MI) forradalomnak: a ThinkAI Kft. megtalálta annak a módját, hogyan tehetik a vállalati folyamatok szerves részévé a MI-t.
A mesterséges intelligencia használata eddig -kevés kivételtől eltekintve- csak a nagyvállalatok kiváltsága volt. A nagyok már jelenleg is mindent megtesznek annak érdekében, hogy kiaknázzák a technológiában rejlő lehetőségeket. Ha a hazai kis-és középvállalkozások nem követik nagyon gyorsan a példájukat, félő, hogy rövid időn belül behozhatatlan hátrányba kerülnek. Ez a felismerés késztette a társaságot, hogy olyan MI-alapú automatizációkat hozzanak létre a kkv-k számára, amelyek a vállalati folyamatok elemi részévé teszik a mesterséges intelligenciát – úgy, hogy a cégek dolgozóinak még csak meg sem kell nyitniuk a ChatGPT-t ahhoz, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat.
A fejlesztőkből, MI-szakértőkből, és reklámügynökségi szakemberekből álló csapat abból indult ki, hogy bár számos promptolásra oktató kurzus közül válogathatnak a hazai cégek, a legtöbben akadályba ütköznek a tanultak vállalati folyamatokba való integrálásakor, mivel nincs elegendő erőforrásuk ahhoz, hogy a szervezeti tudás részévé tegyék a promptolást, és sok esetben nem tudják, mely területeken és milyen módon ültessék gyakorlatba a kurzusokon szerzett ismereteket. A Think AI csapata úgy szeretné orvosolni ezt a problémát, hogy kész megoldásokat nyújt kkv-k számára: először átvilágítják a vállalati folyamatokat, beazonosítják az időrabló tevékenységeket, majd javaslatot tesznek arra, hogyan tudnák őket részben vagy teljesen automatizálni az MI segítségével. A kkv-k gyakorlatilag egy saját MI-t kapnak, amivel gyorsabban és pontosabban tudják elvégezni feladataikat.
Bár a marketinget, az ügyfélszolgálatot, és a termelést
szokták a MI főbb felhasználási területeiként emlegetni, a Think AI szerint ennél jóval messzebbre merészkedett az eszköztárukban megtalálható MI-alapú chatbotok, alkalmazások, virtuális asszisztensek és egyedi megoldások kifejlesztésekor. A cégnek arra is van megoldása, miként csökkenthető az e-mailek feldolgozásával töltött idő: létrehoztak egy virtuális személyi titkárt, ami feladatlistákat készít a beérkező levelek tartalma alapján, amit aztán egy projektmenedzsment szoftverben hozzárendel a feladatok végrehajtásáért felelős személyekhez. A fejlesztők egy ügyvédi irodáknak szánt virtuális segédet is fejlesztenek, amely elemzi az ügyvéd által definiált jogesetet, és konkrét hivatkozásokkal támogatja a szakértő munkáját.
“Cégvezetőként nem ismeretlenek számomra azok a kihívások, amikkel a kkv szektor szereplői küzdenek. A látottak sarkalltak arra, hogy belemerüljek az MI alkalmazási területeinek vizsgálatába. A jelenlegi gazdasági helyzet minden eddiginél hatékonyabb működést követel meg a hazai cégektől. Ám a hatékonyságnövelést célzó intézkedéseknek gyakran gátat szab, hogy a cégek többségénél még gyerekcipőben jár a digitalizáció. A nehézségeket látva egy olyan megoldást dolgoztunk ki a kkv-k számára, amivel átugorhatják a digitális transzformáció különböző szakaszait, és rögtön annak élvonalába kerülhetnek. Hisszük, hogy az általunk kifejlesztett MI megoldások alkalmazásával végre méltó helyet szerezhetnek maguknak a globális piaci versenyben. Mi azon leszünk, hogy ehhez minden technológiai segítséget megkapjanak” – mondta Lederer Balázs.
A társaság társalapítója hozzátette: “Nem titkolt szándékunk, hogy egészségesebbé és kreatívabbá tegyük a munkahelyeket. Egy olyan eszközt adunk a munkáltatók kezébe, amellyel jelentős mértékben javíthatják a munkavállalói élményt, hisz az általunk kifejlesztett automatizációk megszabadítják a dolgozókat a monoton, ismétlődő feladatoktól, hogy több idejük maradjon a magasabb hozzáadott értéket jelentő munkák elvégzésére”.