Kontextuális hirdetés: az IAB-útat mutat

cookie google chromeAz IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik féltől származó cookie-k (3rd party cookie) kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.

A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága álította össze, és részletesen bemutatja, mi a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai piacon, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és bemutatja a legjobb gyakorlati megoldásokat. A dokumentum célja, hogy eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe. A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.

“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizálására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére. A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme, és e szempontból a kontextuális hirdetés biztonságos megoldás. Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépéseket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.