Az International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat pc piaci adatai szerint, tavaly az értékesítéseket változatlanul a Hewlett-Packard (HP) vezeti: a negyedik negyedévben 15,023 millió számítógépet értékesített, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint 2011 negyedik negyedévében, piaci részesedése azonban ezzel együtt is 16,7 százalékra emelkedett 15,8 százalékról. A HP éves forgalma 6,7 százalékkal 58,129 millióra csökkent. A második helyen álló Lenovo fokozatosan hozza be lemaradását a HP mögött: 14,105 millió számítógépet értékesített, 8,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 15,7 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 13,6 százalékról. A Lenovo 2012-ben 19,2 százalékkal növelte eladásait, összesen 52,448 millió számítógépet adott el. A harmadik helyen álló Dell eladásai csökkentek, és piaci részesedése is zsugorodott: 9,482 millió, az előző évinél 20,8 százalékkal kevesebb eladott gép után piaci részesedése 10,6 százalékra csökkent 12,5 százalékról. A Dell eladásai az év folyamán 12,6 százalékkal csökkentek 38,718 millióra. A rangsorban a negyedik Acer eladásai is csökkentek a negyedik negyedévben piaci részesedésével együtt: 6,959 millió eladott személyi számítógépet értékesített, 28,2 százalékkal kevesebbet, mint 2011 negyedik negyedévében, és ezzel piaci részesedése 7,8 százalékra csökkent 10,1 százalékról. Az Acer tavalyi forgalma 9,7 százalékkal csökkent, összesen 33,49 millió gépet adott el. Az ASUS tavaly a negyedik negyedévben növelte eladásait és piaci részesedését is: a 2011 negyedik negyedévinél 5,6 százalékkal több, 6,467 millió személyi számítógépet adott el, piaci részesedése pedig 7,2 százalékra emelkedett 6,4 százalékról. Az ASUS éves forgalma 17,0 százalékkal nőtt 2012-ben, összesen 24,134 millió számítógépet adott el. A többi számítógépgyártó együttes piaci részesedése emelkedett 2012 negyedik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, összes értékesítésük azonban csökkent. Tavaly 37,753 millió személyi számítógépet értékesítettek a negyedik negyedévben, 5,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedésük azonban 42,0 százalékra emelkedett 41,7 százalékról. A csoport éves forgalma a 2012-es évben 6,5 százalékkal 145,498 millióra csökkent, piaci részesedése pedig 41,3 százalékra szűkült a 2011-es 42,8 százalékról — számolt be a Magyar Távirati Iroda.