A teljes magyar oktatási rendszer digitalizálása nem egyszerűen technológiaváltást jelent, a pedagógusok szerepét is átalakítja – állítja Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos.
A biztos elmondta, az oktatási rendszer átalakításának célja, hogy a következő évektől csak úgy kerüljenek ki diákok a köznevelési, szakképzési rendszerből, csak úgy szerezzenek diplomát, hogy rendelkeznek a munkaerőpiacon nélkülözhetetlen, a végzettségüknek megfelelő digitális szaktudással. Ehhez szükség van egyrészt technológiai fejlesztésre, másrészt a pedagógusok képzésére is, hogy birtokában legyenek annak az általános digitális tudásnak, amellyel az egyre gazdagabb digitális tananyagkínálatból tudnak választani, és ismerjék a használatukhoz szükséges pedagógiai módszereket is.
Deutsch szerint alapvetően változik meg az a pedagógusszerep, amely eddig jól működött, és amely szerint a nagyobb tudású adja át a tudását a kevesebbet tudónak. Ma bizonyos tudásszint elérése után a tanárnak abban kell segítenie a diákokat, hogy hogyan tudnak tájékozódni az információdömpingben: minél gyorsabban megtalálni, értelmezni és feldolgozni a nekik kellő információt – tette hozzá.