Az e-kereskedelem drágább, mint gondolnánk

bevasarlokosarEgyelőre csak három százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelemben, szemben az ausztriai kilenc százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart. A cseh vagy román vásárlókhoz képest a magyarok inkább informálódnak, mintsem költenek a világhálón. Az internetes értékesítés nem is annyira olcsó, mint azt sokan elsőre gondolják, a boltok szerepe pedig nem csökken, csak új formát ölt – többek között ez derült ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó által szervezett e-kereskedelem témájú panelbeszélgetésen. Európában a többcsatornás értékesítésé a jövő: a kereskedők túlnyomó többsége, kilencven százaléka nem tervezi a fizikai bolthálózat csökkentését online platformjának térnyerése miatt. Az üzlethelyiség jelenlétére szükség van és szükség is lesz a jövőben, a funkció azonban változik: egyszerre pick-up pont, élményzóna és a márkanév-építés elengedhetetlen eszköze – áll a CBRE felmérésében. A beszélgetésen az is elhangzott, hogy tévedés azt gondolni, hogy az online értékesítés lényegesen olcsóbb csatorna, hiszen mind a szakképzett munkatársaknak, mind a logisztikának komoly költségei vannak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A Köznevelésért Felelős Államtitkárság jót akar

csü júl 31 , 2014
A Köznevelésért Felelős Államtitkárság a magyar közoktatás teljes intézményhálózata részére hatékonyan működtethető elektronikus adminisztrációs rendszert szeretne biztosítani a 2014/2015. tanévben, ezért lehetővé teszi, hogy az intézmények a korábban már használt és megismert tanügyigazgatási rendszereket, e-naplókat használják. Ennek érdekében az Educatio Nonprofit Kft. közbeszerzési eljárást ír ki, az eljárás feltételeit teljesítő […]

Friss, ropogós