Egyelőre csak három százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelemben, szemben az ausztriai kilenc százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart. A cseh vagy román vásárlókhoz képest a magyarok inkább informálódnak, mintsem költenek a világhálón. Az internetes értékesítés nem is annyira olcsó, mint azt sokan elsőre gondolják, a boltok szerepe pedig nem csökken, csak új formát ölt – többek között ez derült ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó által szervezett e-kereskedelem témájú panelbeszélgetésen. Európában a többcsatornás értékesítésé a jövő: a kereskedők túlnyomó többsége, kilencven százaléka nem tervezi a fizikai bolthálózat csökkentését online platformjának térnyerése miatt. Az üzlethelyiség jelenlétére szükség van és szükség is lesz a jövőben, a funkció azonban változik: egyszerre pick-up pont, élményzóna és a márkanév-építés elengedhetetlen eszköze – áll a CBRE felmérésében. A beszélgetésen az is elhangzott, hogy tévedés azt gondolni, hogy az online értékesítés lényegesen olcsóbb csatorna, hiszen mind a szakképzett munkatársaknak, mind a logisztikának komoly költségei vannak.
És még ez is...
-
2012. december 7.
Kettészakadt az internetezetők tábora
-
2021. november 28.
Megvan mi gyorsíthatja az 5G elterjedését
-
2012. január 30.
Az olimpia alatt fokozódni fog a helyzet
-
2012. június 5.
Internet: nincs határ a növekedés előtt
-
2023. április 16.
Öldöklő verseny: Egyre szűkülnek az időablakok