A nagy közösségi oldalak keményebben lépnek fel az oltásokkal kapcsolatos dezinformációkkal szemben

vírusAz Európai Unió önkéntes magatartási kódexéhez csatlakozó internetes platformok újabb lépéseket tettek a koronavírus elleni oltásokkal kapcsolatos, online terjesztett dezinformációk ellen – közölte az Európai Bizottság.

Az uniós bizottság közleményében kiemelte, a magatartási kódexéhez csatlakozó szolgáltatók – köztük a Twitter, a Facebook, a Google, a Microsoft, a TikTok és a Mozilla – fellépése megkérdőjelezhetetlenül hozzájárul a koronavírus-járvány elleni küzdelem sikeréhez. A jelentés szerint a Google januárban bővítette keresési funkcióját, amely most már naprakész információkat és az engedélyezett vakcinák listáját is megadja a felhasználó tartózkodási helyén a kapcsolódó kereséseknél. A Facebook a hónapban több mint 13 ezer, illetve Instagram elnevezésű oldalán több mint kilencezer járvánnyal összefüggő félrevezető tartalmat távolított el az EU-ban. A TikTok videomegosztó közösségi hálózat január eleje óta az EU-ban közzétett, több mint ötezer videó esetében alkalmazta a COVID-19 vakcina címkét. A Microsoft a koronavírus elleni védőoltásokkal kapcsolatos téves információkat felszámolni hivatott internetes kampányokat támogatott. A Twitter bejelentette, hogy felületeiről eltávolítja a megtévesztő információkat, illetve megjelöli azokat a bejegyzéseket, amelyek félrevezető híreket tartalmaznak, vagy tartalmazhatnak az oltásokról. A Mozilla azt biztosította, hogy közvetlenül a böngészőjén keresztül hiteles járványügyi információk és hírek legyenek elérhetőek.

Vera Jourová, az Európai Bizottság értékekért és az átláthatóságért felelős alelnöke szerint az online platformoknak felelősséget kell vállalniuk azért, hogy megakadályozzák a koronavírus elleni harc sikerét hátráltató káros és veszélyes információk terjedését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A válság sem állította meg a 4iG növekedését... sőt

vas febr 28 , 2021
ShareTweetPinShareA növekedési dinamikát megőrizve minden korábbit meghaladó üzleti eredményességgel zárt 2020-ban a 4iG, adózott eredménye 21 százalékkal 3,4 milliárd forintra nőtt – közölte a vállalat. Az IFRS (nemzetközi pénzügyi beszámolási szabályok) szerinti konszolidált értékesítési árbevétel 57,3 milliárd forint volt, ami 39 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az EBITDA […]
4iG

És még ez is...