Májusban nyolcezerrel nőtt a digitális tévére előfizetők száma

teveA megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. Májusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 68,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül májusban 1 049 ezerről 1 057 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 903 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 125 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 34,4 százalékról 34,6 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 33,6 százalék májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban 31,8 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 24,1 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 százalék volt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 százalék, második helyen a Telekom van 21,8 százalékkal, ezt követi a DIGI 19,3 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 15,5 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 31,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,8 százalék. Május végén a MinDig TV Extra részesedése 11,9 százalék.