Egyelőre csak három százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelemben, szemben az ausztriai kilenc százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart. A cseh vagy román vásárlókhoz képest a magyarok inkább informálódnak, mintsem költenek a világhálón. Az internetes értékesítés nem is annyira olcsó, mint azt sokan elsőre gondolják, a boltok szerepe pedig nem csökken, csak új formát ölt – többek között ez derült ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó által szervezett e-kereskedelem témájú panelbeszélgetésen. Európában a többcsatornás értékesítésé a jövő: a kereskedők túlnyomó többsége, kilencven százaléka nem tervezi a fizikai bolthálózat csökkentését online platformjának térnyerése miatt. Az üzlethelyiség jelenlétére szükség van és szükség is lesz a jövőben, a funkció azonban változik: egyszerre pick-up pont, élményzóna és a márkanév-építés elengedhetetlen eszköze – áll a CBRE felmérésében. A beszélgetésen az is elhangzott, hogy tévedés azt gondolni, hogy az online értékesítés lényegesen olcsóbb csatorna, hiszen mind a szakképzett munkatársaknak, mind a logisztikának komoly költségei vannak.
És még ez is...
-
2023. április 17.
Bazinagy e-kereskedelmi kutatás készül
-
2017. december 31.
Vámos György: az online kiskereskedelem idén húsz százalékkal bővül
-
2013. november 14.
SeniorShop.hu: öreg vevő nem vén kuncsaft
-
2022. augusztus 25.
Kilencszer annyit internetezünk, mint öt éve
-
2021. október 1.
K&H: érkezik a Garmin Pay
-
2014. május 24.
Hamarosan a Tenkes kapitánya is 30 megabiten netezhet