Bazinagy e-kereskedelmi kutatás készül

e-kereskedelemMostantól az e-kereskedelmet tíz éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát.

Új, a GKID és a Mastercard együttműködésével készül kutatás az online kereskedelmi piacról, aminek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi Szövetségen belüli munkája adta, amelyben a GKID és a Mastercard is alapító tagként dolgozik öt másik céggel közösen azon, hogy támogassa a magyar e-kereskedők fejlődését és határon túli értékesítését.

Részletes riportok az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden szereplőjének

Az évente három alkalommal készülő kutatás 2023. március 27-én indul. A közös kutatások eredményeit, más hazai és nemzetközi források felhasználása mellett, évente három alkalommal – áprilisban, augusztusban és novemberben – riport formájában is kiadja majd a GKID és a Mastercard.

Az együttműködés eredményeiből a sajtónyilvános összefoglalók mellett Digitális Kereskedelmi Körkép néven összefoglaló riportok is születnek majd, amelyek az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden résztvevője számára viszonyítási alapként szolgálhatnak a gazdaság ezen részének aktuális helyzetéről, legyen szó kereskedőről, logisztikai és fizetési szolgáltatóról, vagy épp médiapiaci szereplőről. Emellett a kutatás és a hozzá kapcsolódó Digitális Kereskedelmi Körkép alapot nyújt majd az európai online kereskedelmi statisztikák Magyarországra vonatkozó adataihoz is.

A GKID gondozásában 2010 óta készülnek átfogó e-kereskedelmi riportok, amelyek már számos kereskedő, valamint logisztikai és pénzügyi szolgáltató számára jelentettek stratégiai döntéstámogató anyagot az elmúlt évek során.

„Az e-kereskedelmi piac jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan időszakában felértékelődött a piacismeret és a trendkövetés fontossága, hisz a növekedés már nem magától értetődő. Ebben a turbulens környezetben a Mastercard közreműködésével készülő Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásunk – témái, valamint nagyképet és kontextust adó felépítése miatt – a magyar e-kereskedelmi piac egyik legfontosabb forrásanyagává válhat, hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt” – értékelte a bejelentés fontosságát Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere.

„Nagyon örülünk, hogy a mostani együttműködéssel egy újabb lépést tehetünk a hazai online e-kereskedelmi szektor megújításában azáltal, hogy a szereplőket friss információkkal látjuk el, miközben be is vonjuk őket a kutatásokba. Ezek a felmérések valós képet adnak majd az aktuális trendekről, így közvetlenül a kereskedők, közvetve pedig az ő ügyfeleik és vásárlóik is haszonélvezői lesznek a most induló projektnek” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Megújult formában, közös név alatt at eTOPLISTA rangsora

Az együttműködés keretén belül a kutatások és riportok mellett megújult köntösben, GKID-Mastercard név alatt kerül kiadásra az – hét éve rendszeresen publikált – eTOPLISTA rangsor is, amely a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmú e-kereskedőket mutatja be.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Kukkold Bandit és Andit online!

hét ápr 17 , 2023
ShareTweetPinShareIdén akár tizenöt madárfaj költését is nyomon követhetik a nézők élőben az ország legnagyobb madárfigyelő webkamerás oldalán, a Madárles.hu-n és a Madárles YouTube-csatornáján. Magyarországon egyedi és világszinten is különleges kezdeményezésként egy molnárfecske- és egy gyurgyalag-fészek belsejébe is betekinthetnek az érdeklődők – közölte a Magyar Madártani Intézet. A csatornán a macskabaglyok […]
Madarak

És még ez is...