Egyre többen választják az online vásárlást a klasszikus helyett Magyarországon – derül ki az Olcsóbbat.hu és az Unas.hu több mint kétezer webshop partnerének bevonásával készített piaci elemzésből. A megkérdezett oldaltulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban. Az előző évekhez hasonlóan a webshopok – általuk becsült – legnagyobb árbevétele a számítástechnikai eszközökből (27 százalék) és a szórakoztató elektronikai cikkekből (18 százalék) származik. Ezeket követik a könyvek és utalványok (13 százalék), valamint a mobiltelefonok és azok kiegészítői (12 százalék). Ezen termékek közül egyedül a könyvek piacán nem számítanak további fejlődésre az oldaltulajdonosok. A mobileszköz vásárlók 2013-as rohamára készülő piac fiatalságát jól mutatja, hogy a webshopok több mint fele 2010 után jött létre. 2013-ra 18 százalékos bővüléssel számol az Olcsóbbat.hu.