mínuszos.hu

Végre a diákok is beszállhatnak a hamisított termékek elleni küzdelembe

Pomázi Gyula, az SZTNH elnökeKreatív pályázattal igyekszik bevonni a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) a 16-25 éves középiskolásokat és egyetemistákat az illegális forrásból származó termékek elleni küzdelembe.

A Hamisítás Elleni Világnap alkalmából „Az eredeti az igazi!” kreatív pályázaton a 16-25 év közötti jelentkezők plakát vagy videó készítésével indulhatnak. A pályázók három kategóriában nevezhetnek, az illegális letöltések, a hamis egészségügyi termékek, valamint a hamisított ruhák, cipők és parfümök vásárlása elleni fellépésre ösztönözhetik kortársaikat és a széles közönséget. Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) elnöke, a HENT elnökhelyettese a közleményben kiemelte, szeretnék a fiatalok figyelmét is felhívni arra, hogy a jogszerű forrásból származó termékek vásárlásával a körülöttük élők életét is jobbá tehetik. A pályázatban a diákok bemutathatják az eredetiség előnyeit a saját nézőpontjukból, a hamisítás társadalmi, gazdasági és egészségügyi hatásait is figyelembe véve. A pályázatokat 2022. szeptember 1-jéig várják a szervezők. A nyertes pályázók névsorát szeptember 16-án jelenti be a zsűri. A kategóriák legjobbjai bruttó 150 ezer forintos pénzjutalmat, kategóriánként egy-egy különdíjas pedig ötvenezer forint értékű Tisza Cipő vásárlási utalványt vihetnek haza — olvasható az SZTNH és a HENT közös közleményében..

A Tárki 2021-es reprezentatív kutatása szerint Magyarországon leginkább a fiatalabb korosztály vásárol hamisítványokat. A magyar lakosság 64 százaléka szerint hosszabb távon ugyan jobban megéri eredeti árucikkeket vásárolni, mint hamisat, ennek ellenére szinte minden hatodik ember beszerzett valamilyen hamisított terméket. Ezek közül a legnépszerűbbek a márkás ruhák, az illatszerek, az illegálisan letöltött programok és gyógyszerek. A HENT és a TÁRKI közös tanulmánya szerint azonban optimizmusra ad okot, hogy a tipikusan márkahű és eredetiségpárti vevők többségét is a fiatalok adják.


 

Exit mobile version