A fizetés is elektronikusan történik, noha vannak ingyenes szolgáltatások is, például lekérdezhető, hogy hol tart egy-egy okmány elkészítése
Nagy Lajos, a KEK KH közszolgáltatási elnökhelyettese elmondta: a Belügyminisztérium szerveként egyik fő feladatuk az elektronikus ügyintézés fejlesztése. Ennek jegyében készült el az alkalmazás is, amely a már meglévő „webes ügysegéd” szolgáltatásait mobiltelefonon is elérhetővé teszi, valamint bővíti azok körét. Mint mondta, felmérésük szerint az emberek 63 százaléka szeretné okostelefonról, akár otthonról intézni okmányügyeit. Közölte: az alkalmazás ingyenes, és ügyfélkapu-regisztrációval használható. Újdonságnak nevezte, hogy ha bárki is elakadna az ügyintézésben, az alkalmazásból rögtön felhívhatja a 1818-as kormányzati ügyfélvonalat. Ugyanakkor az alkalmazás felülete online segítségeket is tartalmaz. Hozzátette, nemcsak a kért adatok adhatók meg, hanem például egy gépjármű-tulajdonosváltásnál a szerződés is feltölthető mobiltelefonról.