Schanda ismertetése szerint az uniós forrású programon a köznevelési intézmények fenntartói indulhattak. Közölte, összesen 59 pályázatot támogattak és több mint hatmilliárd forint fejlesztési forrást a kevésbé fejlett régiókban osztották szét. A digitális átállást segítő programban több mint 1200 pedagógus képzését is biztosítják – mondta. A legtöbb vissza nem térítendő támogatást, csaknem 716 millió forintot Borsod-Abaúj-Zemplén megye kapta. Közölte, a pályázatok elbírálásánál a matematika, a szövegértés, a természettudományos ismeretterjesztés és a problémamegoldó gondolkodás és kreativitás voltak azok a területek, melyekre koncentráltak.
A nyertes pályázók feladata az, hogy legalább egy területen digitális pedagógiai módszert dolgozzanak ki, és azt valósítsák is meg a tanítási gyakorlatban. A nyertes pályázók vállalták azt is, hogy a tanórák legalább 40 százalékát a kidolgozott módszertan alapján tartják meg. Schanda Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy a digitális kompetenciafejlesztés hat az ország gazdasági növekedésére, a foglalkoztatottságra és a versenyképesség erősítésére.