mínuszos.hu

Háromnegyedünk nyitott a használt termékek online vásárlására

e-kereskedelem, kosár, kiskereskedelemA magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására, 64 százalékuk már vett is ilyet a világhálón, 8 százalék biztos abban, hogy lesz ilyen vásárlása a jövőben.

Az Opinio Institue Kft. reprezentatív kutatása szerint – amely a Shoptet, webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh tulajdonú társaság megrendelésére készült – a felmérésben megkérdezett magyarok 93 százaléka nyilatkozta azt, hogy az alacsonyabb árak miatt vásárol online használt termékeket, 32 százalékukat motiválja erre a környezet védelme, 22 százalékát az, hogy divatosnak tartja. A válaszadó 16-19 évesek 84 százaléka, a huszonévesek 83 százaléka, a harmincasok 79 százaléka, a negyvenesek 76 százaléka, az ötvenes korosztály 65 százaléka befogadó a használt áruk vásárlása iránt.

Terméktípusokat tekintve használt divatcikkeket 47 százalék, számítástechnikai eszközöket 43 százalék, könyveket 39 százalék, szórakoztató elektronikai eszközöket 34 százalék vásárol leginkább. A nők 67 százaléka vett már online használt divatcikket, 43 százalék pedig könyvet. A férfiak 53 százaléka vett a világhálón használt elektronikai eszközt (telefont, laptopot, tabletet, okosórát, fényképezőgépet vagy akár kamerát), 43 százalék TV-t, játékkonzolt, hangfalat vagy lejátszót. Generációkat tekintve az ötvenes korosztálynak számít leginkább a környezetvédelem (36 százalék), majd őket követik 35 százalékkal a huszonévesek.


 

Exit mobile version