A NextUp hihetetlen jó hangulatban zajlott. Több száz tinédzser vett részt, szurkoltak az osztályuk képviselőjének a döntő alatt, amikor azok bemutatták elképzeléseiket ugyanúgy, mint a tehetségkutató műsorokban az már megszokott. Åsberg egyik felfedezése az volt a fiatalok megoldásaival kapcsolatban, hogy mindegyik megoldás arra törekedett, hogy az unalmas feladatokat játékossá, szórakoztatóvá tegye. A megoldásokban szinte minden esetben, ha a felhasználó elvégzett egy feladatot, azonnal jutalmat kapott. Mindezen túl érdekes volt a svéd szoftvercég márkamenedzserének, hogy a gyerekek teljes természetességgel használták a megoldásaikban a virtuális valutákat, a felhőt, és a tárgyak internetét. Åsberg szerint a verseny annyira sikeres volt, hogy szinte biztos abban, hogy tíz év múlva nagyon sok versenyzővel fog találkozni, mint kolléga.