mínuszos.hu

Ábrahám: muszáj változtatni

Nagyon-nagyon, de tényleg nagyon óvatosan kritizálja az oktatáspolitikát az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség elnöke, Ábrahám László. 

Már napjainkban is komoly nehézségeket okoz a szakemberhiány, aminek a hosszú távú megoldása vitathatatlanul a magyar gazdaság érdeke — áll a szövetség közleményében. Ábrahám ezért az elkövetkező időszak legfontosabb teendőjének azt látja, hogy az általános- és középiskolákban országosan megvalósulhasson egy olyan program, amely gyakorlatiasan, közvetlen módon, érdekesen és figyelemfelkeltően nyújt betekintést a diákok számára a mérnökszakma világába. Hozzátette, ehhez szoros együttműködésre van szükség a vállalkozói, illetve a közszféra között, hogy valóban célt érjenek az erőfeszítések. Ábrahám szerint sokan, sokféle programot hirdettek, illetve valósítanak meg a természet- és műszaki tudományok népszerűsítése, a mérnöki pálya megismertetése érdekében. (Érdeklődtünk, hogy melyek lehetnek azok a programok, amelyekre gondolt, de nem kaptunk a kérdésünkre érdemi választ. A -szerk- megj.) Azonban ezek a kezdeményezések gyakran nem érnek el szélesebb kört, a hatások nem erősítik egymást, és az eredmények, tapasztalatok a többség számára „rejtve maradnak”. Ezen muszáj változtatni, és akár állami, kormányzati támogatás bevonásával egységesíteni, országos szintre emelni a mérnök szakma iránti érdeklődés növelését.

A szövetség elnöke hozzátette, hogy az állami, kormányzati szerepvállalás azért is lenne hasznos a mérnöki pálya népszerűsítésében, mert annak köszönhetően az iskolák is jobban bevonhatóak lennének a szakmai programokba. Jelenleg ugyanis komoly kihívást jelent a piaci szereplők számára a tanintézményekkel való kapcsolatfelvétel, együttműködés. Ennek oka részben az iskolák, a tanárok túlterheltségéből fakad, illetve abból, hogy számos megkeresést kapnak, és nehezen igazodnak el a különböző programlehetőségek közt, sokszor kényszerként tekintenek rájuk. Egy egységesebb, minden résztvevő által támogatott együttműködés és a felek érdekeit figyelembe vevő ösztönző rendszer kidolgozása lehetne a megoldás. Olyan, ami mérhető módon, a szakma közös céljait támogatva segíti a szemléletformálást, a tudásmegosztást és ezzel párhuzamosan a következő mérnöknemzedék kinevelését. (Sajnos a közleményből nem derül ki, hogy az egységesebb, minden résztvevő által támogatott együttműködés milyen mértékben csökkentené a tanárok túlterheltségén, Gyanítjuk csak növelné. A -szerk- megj.)

Exit mobile version