mínuszos.hu

A Műszaki Egyetem nem cifrázza: játéktervező- és elemző képzést indul

Seres-Szilvia-BMEA technika fejlődése folytán az elmúlt években számos szakma létjogosultsága kérdőjeleződött meg, miközben új munkák is megjelentek, mint például a digitálisjáték-fejlesztő. A jövőt is nagyban meghatározó foglalkozásokra azonban itthon még kevés helyen képeznek szakembereket, ezért a Műszaki Egyetem elhatározta, hogy betölti a rést. Játéktervezéssel nagyon sokan szeretnének foglalkozni, de hivatalos keretek között eddig nem volt lehetőség megtanulni, mondta el Seres Szilvia, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem adjunktusa. Hozzátette, az informatikai szektorban munkaerőhiány van, és nagyon kevés még a női munkavállaló. A játékszektor azért is nagyon izgalmas kitörési lehetőség, mert vissza tud hatni egy teljes ország informatikai iparágára — véli az adjunktus.

A játéktervezők és -elemzők Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen induló képzése az elméleti tudás mellett nagy hangsúlyt helyez a gyakorlatra is. A hallgatók megtanulják a játékipar történetét, lesz felhasználóiélmény-tervezés, játékelmélet, produkciós ismeretek, technológiai platformok, programozás.

Exit mobile version