Net-, multitasking-, nárcisztikus-, valamint selfie-generáció – így jellemezték a „Célkeresztben a Z-generáció” konferencia előadói a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. Az egész napos konferencián többek között az is kiderült, hogy a jelenlegi iskolás korosztálynak az információ utáni igénye már-már a függőséghez hasonlítható, ezzel együtt azonban kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban és a társas kapcsolataik leginkább a nyilvánosságnak szólnak (Hát ez nem túl nagy felfedezés. A -szerk- megj.)
Z-generáció: „Nem az vagy, amit teszel, hanem, amit felteszel!”
A TNS Hoffmann kutatócég által – a Z-generáció körében – készített felmérésből az derült ki, hogy a megkérdezettek félnek a jövőtől, valamint kimondottan tartanak a szűkülő anyagi forrásoktól (Nem hülyék az egyértelmű. A -szerk- megj.). A jövőképpel kapcsolatban azonban az látszik, hogy nincsenek kiemelkedő igényeik, megelégszenek egy multinál betöltött menedzseri pozícióval (Álmodik a nyomor. A -szerk- megj.), valamint egy biztos családi háttérrel.