YouTube: otrombaságoknak többé nincs helye nálunk

A YouTube közösségi videomegosztó letiltja platformjáról a veszélyes, a nézőket érzelmileg sokkoló viccesnek szánt tartalmakat és kihívásokat. A lépést az váltotta ki, hogy ezek több alkalommal végződtek sérüléssel vagy halállal – írta a BBC. A Google tulajdonában lévő YouTube leszögezte, hogy ilyen otrombaságoknak többé nincs helye a videomegosztó portálon. Ugyanakkor az új tiltás arra is utal, hogy a portál láthatóan nem tud érvényt szerezni a káros tartalmakat szabályozó meglévő rendelkezéseinek. Bár a YouTube már korábban ígéretet tett a durva ugratásokat bemutató vagy arra utaló tartalmak eltávolítására, ilyesmi még mindig található a közösségi oldalon. Néhány ilyen videónak több millió nézője volt már, miközben a csatorna azt állítja, hogy erélyesen dolgozik a visszaélések ellehetetlenítésén. Az új tilalomnak még nehezebb lehet majd érvényt szerezni, hiszen sok esetben nem egyszerű eldönteni, hogy károsnak tekinthető-e – írta a brit hírportál.

A YouTube szabályzatának szigorítására azt követően került sor, hogy tavaly májusban elítéltek egy húszéves amerikai nőt, aki agyonlőtte barátját, miközben videón közvetítették azt a mutatványt, hogy a férfi egy enciklopédiát maga elé tartva akar felfogni egy lövést. Emellett az amerikai hatóságok szerint sokan egy videó hatására szenvedtek mérgezést. A felvételen az volt látható, hogy emberek mosogatószert tartalmazó műanyag párnácskákat esznek. A termék forgalmazója Rob Gronkowski amerikaifutball-sztár közreműködésével kezdett kampányt, hogy a közösségi médián figyelmeztesse az embereket a mérgezés veszélyére. Legutóbb a Netflix filmje, a Sandra Bullock főszereplésével forgatott Madarak a dobozban váltott ki hasonló őrületet, mivel a főhőshöz hasonlóan sokan tettek próbát azzal, hogy bekötött szemmel csináltak valamit, például autót vezettek, aminek következtében legalább egyikük karambolozott.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

December 25 csúcsot döntött

szo jan 19 , 2019
Jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet forgalom a magyarországi szolgáltatóknál, az adatforgalom december 25-én volt a legnagyobb. A Vodafone karácsonyi és szilveszteri statisztikái szerint egyre többen használnak mobilinternetet köszöntésre: a 2018-19-es ünnepi időszakban a mobilinternet-forgalom nőtt a legjobban. A karácsonyi időszakban másfélszeresére emelkedett az adatforgalom, a felhasznált mobilinternet mennyisége szilveszterkor és […]
karácsony ünnepe