Yettel: Az ünnepek alatt csökkent az SMS forgalom

Yettel karácsonyAz internet és a tévé mára a kapcsolattartás és kikapcsolódás fő eszközeivé váltak. Különösen így van ez az ünnepi időszakban is, amikor videóhívással könnyedén elérhetővé válnak távoli szeretteink, vagy minőségi időt tölthet a család egy közösen választott karácsonyi film megnézésével.

A Yettel idén is érdekes megállapításokra jutott az internethasználat és a tévészolgáltatás népszerűségét illetően: az előző évhez képest idén újabb húsz százalékkal nőtt az internet-forgalom karácsony és újév között, a tévészolgáltatással összefüggő adatforgalom karácsonykor húsz százalékkal, újév napján harminc százalékkal volt magasabb egy átlagos naphoz képest. Az adatforgalom 22,3 százaléka 5G hálózaton zajlott. A 2024-es ünnepi időszakban – december 24. és január 1. között – 23 millió gigabyte adatot fogyasztottak a Yettel felhasználói, közel négymillió gigabyte-tal többet az előző év azonos időszakához képest.

Sokan a TV mellett kapcsolódtak ki

A Yettel tévészolgáltatásának felhasználói között is megfigyelhetőek voltak a hétköznapokétól eltérő, ünnepi szokások. A szolgáltató már az ünnepi időszakot megelőzően gondolt az ügyfelek várható igényeire és „Kellemes Ünnepeket!” címmel, tematika szerint gyűjtötte össze a karácsonyra ajánlott filmeket. A 17 csatorna több mint hetven élő tartalmát kínáló válogatást szívesen fogadták a kikapcsolódásra vágyó nézők: az ünnepi időszakban (december 23-29.) nőtt a televíziós tartalomfogyasztás, december 25-én és 26-án mintegy húsz százalékkal, egy átlagos hétvégéhez képest. Az új év első napján a tendencia folytatódott: január elsején az átlagos tévénézésre fordított idő a háztartásokban 34 százalékkal volt több, mint az ünnepi időszakot megelőző hét azonos napján (december 18-án).

A legtöbben továbbra is a 18-23 óra közötti idősávban ültek a képernyő elé, kiemelten erős nézettséget pedig a 20-22 órás sáv hozott. Az általános szórakoztató csatornák mellett a filmes tartalmakat és az élő sportot – például a darts világbajnokságot – kínáló tartalomszolgáltatók vonzották a legtöbb nézőt.

A hanghívások és SMS-ek is mutattak érdekességet

Szilveszter és újév napján a hanghívások kis mértékben meghaladták az egy évvel korábbi értékeket. Az SMS szerepe a tavaly szilveszteri időszakhoz (dec 31.-jan 1.) képest csökkent, idén négy százalékkal kevesebb rövid szöveges üzenetet küldtek a Yettel ügyfelei ebben az időszakban. Ennek feltehetően az az oka, hogy a felhasználók egyre inkább a közösségi médiában üzennek egymásnak, és így volt ez az ünnepek idején is. Az időszakot részletesen vizsgálva azonban az is látható, hogy az SMS idén is az újévi köszöntés fontos eszköze volt: az éjfél utáni órában az előző és azt követő órákhoz képest háromszorosára nőtt a forgalom.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Idő előtt semmisült meg az ötödik műegyetemi diákműhold

hét jan 13 , 2025
Az MRC-100 kisműhold másfél év után visszatért a földi légkörbe és megsemmisült. Az MRC-100 jelű kisműhold 2025. január 4-én, valamikor a hajnali órákban került 100 km alatti pályamagasságra, ezután bezuhant a Föld légkörébe és működő műholdként megsemmisült. A diákműhold több mint másfél éves küldetése során a földi vezérlő- és vevőállomások […]
MRC-100 kisműhold

És még ez is...