Xiaomi már megint rekordokat döntött
A Xiaomi Corporation 2025 első negyedévében minden eddiginél jobb pénzügyi eredményeket ért el, és ezzel megerősítette pozícióját a globális technológiai és elektromos járműpiacon.
A vállalat 111,3 milliárd jüanos (~15,5 milliárd USD) bevételt ért el, ami 47,4 százalékos éves növekedést jelent. A korrigált nettó nyereség 10,7 milliárd jüanra emelkedett, 64,5 százalékkal meghaladva az előző év azonos időszakát. Ez a teljesítmény felülmúlta az elemzői várakozásokat, és hozzájárult a Xiaomi részvényeinek 2,3 százalékos emelkedéséhez a hongkongi tőzsdén.
Okostelefonok és AIoT: stabil növekedés
A Xiaomi okostelefon-üzletága 50,6 milliárd jüanos bevételt termelt, 8,9 százalékos növekedéssel. Világszerte 41,8 millió készüléket szállítottak le, ezzel a vállalat továbbra is a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója. Az AIoT és életmódtermékek üzletága 58,7 százalékkal, 32,3 milliárd jüanra növelte bevételét. A Xiaomi AIoT-platformjához csatlakozott eszközök száma elérte a 943,7 milliót, míg az öt vagy több eszközt használók száma 19,3 millióra emelkedett.
Elektromos járművek: gyors terjeszkedés
A Xiaomi elektromos jármű (EV) üzletága 18,6 milliárd jüanos bevételt ért el, és 75 869 SU7 modellt szállított le. A vállalat célja 2025-ben 350 ezer jármű értékesítése. A SU7 Ultra modellből tízezer darabot adtak el két órán belül, és a YU7 SUV bevezetése is folyamatban van.
K+F és technológiai innováció
A Xiaomi 6,7 milliárd jüant fordított kutatás-fejlesztésre az első negyedévben, ami 30,1 százalékos éves növekedést jelent. A vállalat bemutatta a 3 nm-es XRING O1 chipet, és több mint 43 ezer szabadalmat nyújtott be eddig.
Kitekintés: verseny a prémium szegmensben
A Xiaomi prémium kategóriás stratégiája sikeresnek bizonyult: az okostelefonok átlagos eladási ára 1211 jüanra nőtt, és a 3000 jüan fölötti készülékek a kínai eladások 25 százalékát tették ki. Az SU7 Ultra modell 1,98 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és a Nürburgring pályán 6:46,87-es időt ért el. A vállalat ambiciózus célkitűzései és erőteljes pénzügyi teljesítménye alapján a Xiaomi jól pozícionált a globális technológiai és elektromos járműpiacon való további növekedésre. A Xiaomi rekord első negyedéves bevételt jelentett, részvényárfolyama 2,3 százalékkal emelkedett
English summary
|